Poradnik: Jak zoptymalizować sklep internetowy, by osiągać lepsze wyniki?

Autor: Magdalena Tobiasz, specjalista ds. content marketingu w spółce Ideo 4 marca 2015 14:35

Przystępując do prac związanych z optymalizacją sklepu internetowego, należy dla każdej strony zdefiniować metatagi: title, description, keywords. Podstawowa zasada SEO mówi o unikalności tych elementów, które nie powinny być powielane jako informacje precyzujące zawartość poszczególnych stron serwisu. Warto w nich zamieszczać słowa kluczowe (także w odmienionej formie), przy czym nie mogą być nimi przesycone.

Stronie głównej i podstronom powinien być przypisany unikalny znacznik title, nawet jeśli sklep jest bardzo rozbudowany ze względu na dużą ilość produktów. W sytuacji, gdy w jednej kategorii znajdują się dwa identyczne produkty tego samego producenta, warto w znaczniku title doprecyzować informacje odpowiadające zawartości podstrony.
Również podstrony stronicowania kategorii powinny posiadać unikalne tytuły, w których widoczne będą przypisane im numery. Bez względu na to, czy w danej platformie metatag title wprowadzany jest ręcznie czy automatycznie, zawsze musi on posiadać schemat budowy zgodny z ogólnie obowiązującymi zasadami SEO.

Strona główna i każda podstrona wymagają unikalnego opisu, który również może być przygotowywany ręcznie lub automatycznie. Standardy SEO mówią, że prawidłowa długość description powinna wahać się w granicach 155 - 165 znaków. Ponieważ jest to tekst widoczny w wynikach wyszukiwania, stanowi dla użytkowników informację o zawartości merytorycznej przypisanej do niego podstrony.

Istotnym elementem optymalizacji sklepu internetowego jest prawidłowe rozlokowanie nagłówków, zgodnie z zasadą hierarchii ważności. Nagłówek pierwszego rzędu, pełniący funkcję tytułu, jest zawsze jeden dla każdej strony serwisu, przy czym dobrze, jeśli w skondensowany sposób informuje, o czym jest dana podstrona. Ponadto nagłówek pierwszego rzędu nie może być identyczny jak znacznik tytułowy.

Nagłówek powinien być wyznaczany w pierwszej kolejności, dopiero później można użyć nagłówków dalszych rzędów, stopniując ich wagę, w zależności od wartości znajdujących się w nich elementów. Dla robotów wyszukiwarek właściwe rozmieszczenie nagłówków jest ważną informacją o podziale treści na stronie. 

Jeśli zatem nagłówek będzie pełnił funkcję tytułu, nagłówki i kolejne mogą odpowiadać ważnym elementom w obrębie podstrony, jak: kategorie, podkategorie, nazwy produktów itd. Należy jednak pamiętać, że pod każdym nagłówkiem musi znajdować się właściwa dla niego treść. Gdy podstrona dotyczy jednego produktu, wówczas jego nazwa będzie oznaczona nagłówkiem, a pozostałe będą wyznaczać poszczególne części opisu.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8789

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.