Poradnik: Jak zredukować koszty wysyłania przesyłki w sklepie online

Autor: Shipbooster 15 października 2015 13:48

Posiadając sklep online, właściciel powinien mieć na uwadze jak ważnym aspektem jest odpowiedni dobór firmy kurierskiej oraz realizacja zwrotów, nie zapominając o bonifikatach dla klienta.

Jak zbudować ofertę dotyczącą wysyłania przesyłek w sklepie online?

Należy zapoznać się z ofertami prezentowanymi przez konkurencyjne sklepy online. Mogą posłużyć, jako dobry wskaźnik odpowiedniego doboru oferty dla klienta. Warto wziąć pod uwagę wielkość porównywanego e- sklepu. W zależności od wielkości oferty będą się różniły – im większa ilość realizowanych przesyłek – tym korzystniejsza stawka od przewoźnika.

Możliwe rozwiązania to przede wszystkim firma kurierska, poczta polska, pozostawienie w tzw. skrytce pocztowej bądź odbiór osobisty. Oczywiście właściciel e-sklepu nie jest zobligowany do przedstawienia wszystkich rozwiązań. Ma możliwość wybrania jednej z wyżej wymienionych. Istotną kwestią jest dobór odpowiedniego rozwiązania do sprzedawanego produktu. Do skrytki pocztowej trudno zapakować szafę, a firma kurierska nie przetransportuje biżuterii.

Sprzedawca może skorzystać z 3 rozwiązań. Narzucić klientowi cenę 100% za przesyłkę, zaoferować darmową przesyłkę lub podzielić procentowo ten koszt (np. koszt przesyłki 12.50 netto zł, z czego klient ma zapłacić 8 zł, a o 4,50 jest podwyższany koszt produktu).

Bardzo popularnym rozwiązaniem jest przygotowanie promocji dla klientów, umożliwiając im darmową przesyłkę po przekroczeniu ustalonej przez e-sprzedawcę kwoty. Jest to chwytliwy motyw mobilizujący do zwiększenia wydanych środków w e-sklepie.

Kurierzy, którzy dostarczają przesyłki do klienta, poniekąd są nieformalną wizytówką firmy. Bardzo ważne jest wybranie firmy, która w sprawny i bezpieczny sposób dostarczy towar z punktu A do punktu B. Badania ujawniają, że 55% klientów (wg raportu Gemius ) nie wraca do sklepu online, gdy ma złe doświadczenia z firmą kurierską.

Płynna realizacja zwrotów jest bardzo istotnym aspektem, według ustawy dotyczącej praw konsumentów, (która weszła w życie w grudniu 2014r.) obecnie posiadamy 14 dni na zwrot towaru. Koszt przesłania zwracanego przedmiotu zazwyczaj leży pod stronie klienta. Nieliczne sklepy internetowe proponują takie rozwiązanie np. Zalando. Warto pamiętać o tym, że klient bywa niecierpliwy i płynność zwrotu gotówki jest faktem, o którym będzie pamiętał. Jeśli w tej kwestii zadowolimy klienta, istnieje większe prawdopodobieństwo, że do nas wróci.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,65

  • Min

    2,38

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.