PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Poradnik: Jak zwiększyć zadowolenie klientów w e-sklepie

Autor: dlahandlu.pl 13 kwietnia 2016 13:02

Zdarza się, że nie jesteśmy w stanie od razu odpowiedzieć na zadane przez klienta pytanie. Czekamy na informacje od producenta, który zwleka z realizacją zamówienia, produkt zagubił się w magazynie lub zdarzyła się inna niezależna od nas sytuacja. Jednak brak odpowiedzi w większości przypadków przynosi na myśl najgorsze scenariusze, takie jak oszustwo, czy bankructwo firmy.

Każde wyjaśnienie jest lepsze od jego braku, dlatego jeżeli nie wiemy w danym momencie, co zakłóciło transakcję, przekażmy taką właśnie informację klientowi. Z pewnością lepiej wpłynie to na nasze relacje, niż milczenie.

Nie wszystkie komentarze pozostawiane na naszej stronie są merytoryczne, wiele z nich to uzewnętrznienie negatywnych emocji, które drzemią po drugiej stronie monitora. Jednak wściekły klient może narobić najwięcej szkód, a brak naszej reakcji jest dla niego jak płachta na byka. Dlatego uzbrójmy się w cierpliwość i spróbujmy podejść z szacunkiem to jego uwag.

To prawda – każdy z nas czasem popełnia błędy, każdy ma do nich prawo. Pamiętajmy jednak, że w e-commerce zasada ta działa nieco inaczej. Wysyłając klientowi zły rozmiar czy kolor zamówionego produktu, powinniśmy nie tylko w jak najszybszym czasie dostarczyć ten właściwy, ale i odpowiednio wynagrodzić mu tę pomyłkę. Dołączenie do przesyłki drobnego upominku czy kuponu na następne zakupy może uratować naszą relację. W innym razie mogą to być ostatnie zakupy, których osoba ta dokonała w naszym sklepie.

W sprzedaży internetowej, w porównaniu ze sprzedażą stacjonarną, znacznie trudniej o stałych klientów. Dlatego przekonanie, że wystarczy, by transakcja przebiegła pomyślnie, aby klient do nas wrócił jest bardzo mylne. Okazuje się bowiem, że przeciętny Kowalski dokonuje jednorazowo zakupu w określonym e-sklepie. Dlatego klientowi należy przypominać o sobie, ale zawsze oferując mu coś wyjątkowego. Inaczej uzna nasze wiadomości za spam. Atrakcyjne rabaty, konkursy czy gratisy powinny zachęcić go do dalszych zakupów i zbudować trwałą więź ze sklepem.

Dla wielu osób strona e-sklepu będzie niewystarczająca. Klient e-sklepu powinien mieć możliwość „podejścia” do wirtualnej ekspedientki i wyjaśnienia wszystkich wątpliwości. Dlaczego jest to tak istotne? Częstą przyczyną rezygnowania z zakupów w sklepach internetowych, czy korzystania z usług firm działających w Internecie, jest brak możliwości zadania pytania i otrzymania odpowiedzi „tu i teraz”. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest na przykład chat online w formie zainstalowanego na stronie widgetu. Sprawna, łatwa i szybka komunikacja z pewnością wpłynie na wzrost sprzedaży.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
  • Polecamy Waszej uwadze transmisje z wybranych sesji #EKG2018. Zapraszamy na YouTube: EEC Poland - bit.ly/2wRSK2O Grupa PTWP - bit.ly/2GjlEsf #EEC2018
    @EECKatowice
  • Jako partnerzy @EECKatowice mieliśmy okazję przeprowadzić panel dyskusyjny o roli młodych w kształtowaniu Europy. Dziękujemy @pherstowski, PROM, MAY, Zwolnieni z Teorii, @ELSAPoland, @aegeewarszawa i @tomanek_robert, rektorowi @UE_Katowice! #EEC2018 #YouthLeadership #YouthVoice https://t.co/57GpHAhcCa
    @EECKatowice - (RT) @AIESECPoland
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,10

  • Min

    2,59

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8296

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane