PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Poradnik: Jakie są oczekiwania e-konsumentów?

Autor: Shipbooster 25 lutego 2016 14:16

Jak trafić w gusta potencjalnych e-klientów, aby sklep internetowy nie stracił na wartości i zyskał zainteresowanie? Wzrost branży e-commerce wpływa na powiększające się wymagania e-konsumentów.

Nie każ czekać
Pierwsze wrażenie jest najważniejsze, strona nie powinna się ładować dłużej niż 3 sekundy, ponieważ internauta zniechęci się w ekstremalnie szybkim czasie do kontynuowania zakupów na takiej stronie. Ponad to, aż 80% użytkowników nie powraca na strony, które nie są wystarczająco szybkie.

Wybieranie produktu
Po przejściu pierwszego testu, e-konsument zaczyna wybieranie produktu, zazwyczaj trwa to do około 90 sekund. Jest to czas, w którym witryna „kupuje” konsumenta. Warto mieć na uwadze, że najsilniejszym bodźcem skłaniającym do zakupu są zdjęcia wystawionych produktów. Jakość zdjęć powinna być wysokiej jakości, jak również oddające rzeczywistość, bowiem 1/4 kupujących porzuca dokonanie zakupu przez słabą jakość fotografii. W ostatnim czasie w sektorze odzieżowym dużą popularnością cieszą się filmy video, przedstawiające produkty na modelce.

Zadbaj o dobrą opinie
Co trzeci internauta sprawdza opinię i recenzję na temat produktu, którym jest zainteresowany. Warto zadbać o dobrą opinię wprowadzając w e-sklepie system umożliwiający wystawianie opinii na temat zakupionego produktu, niezależnie od zadowolenia lub niezadowolenia.

Szybki proces zakupowy
Podaruj swoim potencjalnym e-klientom szybki proces zakupowy. Możliwość dokonania zakupu bez konieczności rejestracji jest teraz bardzo pożądanym krokiem. Dodatkowo cały proces nie powinien przekraczać 5 kroków i posiadać funkcje wracania do poprzedniej strony.

Sprawny system płatności
Możliwość wyboru płatności jest bardzo istotnym czynnikiem, który wpływa na sfinalizowanie procesu zakupowego. Niedostępność preferowanej formy przez e-klienta skutecznie go zniechęci do dokonania zakupu. Warto w tym sektorze sprostać wymaganiom klientów.

Satysfakcja z rabatu
Ponad połowa konsumentów przyznaje, że dokonuje zakupu korzystając rabatów oferowanych przez sklepy i jest to jeden z głównych czynników wpływających na decyzje. Warto pamiętać, że cena za przesyłkę towaru powinna również być rozsądnie dopasowana.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,60

  • Śr

    3,27

  • Min

    2,34

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7067

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.