Poradnik: Kiedy kupić najtańsze prezenty w sieci

Autor: dlahandlu.pl 22 grudnia 2016 10:43

Prezenty warto kupować już w listopadzie, bo są wtedy tańsze, czy licząc na promocje, czekać z nimi aż do grudnia? Jak wynika z drugiej edycji „Świątecznego barometru cenowego”, przygotowanego przez ekspertów Deloitte, wszystko zależy od kategorii produktów, które chcemy kupić.

Analiza ofert 800 sklepów internetowych przeprowadzona przez Deloitte we współpracy z firmą Dealavo pokazuje, że w trwającym gorącym okresie ostatnich tygodni (21 listopada br. – 14 grudnia br.) najczęstsze wzrosty cen dotyczyły drobnego AGD, zestawów VR oraz perfum, które wraz z kosmetykami znajdują się na szczycie listy prezentów, które Polacy zamierzają podarować najbliższym. Z kolei w tym samym okresie potaniały głównie telewizory, gry komputerowe oraz smartfony. Zdaniem ekspertów Deloitte klientom e-commerce jest więc bardzo trudno przewidzieć, ceny których prezentów w okresie przedświątecznym wzrosną, a których spadną.

Z międzynarodowego badania Deloitte analizującego świąteczne zwyczaje konsumentów wynika, że w tym roku 23 proc. Polaków deklarowało zakup prezentów już w listopadzie, a 33 proc. chciało wybrać się na zakupy w pierwszej połowie grudnia. – Zapewne część osób planując zakupy świąteczne już w listopadzie kieruje się zapobiegliwością i niechęcią do uczestnictwa w przedświątecznej gorączce. Nie można jednak wykluczyć, że ci, którzy decydują się na zakup prezentów w listopadzie liczyli również na niższe ceny. Nasza analiza pokazała jednak, że nie zawsze taka strategia musi przynieść oczekiwane przez klientów rezultaty, szczególnie gdy decydujemy się na zakupy internetowe – mówi Magdalena Jończak, partner w Dziale Konsultingu Deloitte.

Dzięki corocznemu badaniu Deloitte analizującego zwyczaje świąteczne m.in. Polaków znane są kategorie produktów, które najchętniej kupujemy jako prezenty. Do badania zostało wybranych więc dziesięć najpopularniejszych produktów świątecznych z poniższych kategorii: gry, konsole, AGD drobne, kosmetyki, książki, muzyka, okulary VR, perfumy, gry planszowe, słodycze, smartfony, telewizory, zabawki oraz zegarki. Za pomocą oprogramowania Dealavo Smart Prices konkretne oferty tych produktów zostały wyszukane, podłączone do codziennego monitoringu i pogrupowane w koszyki odpowiadające profilom zakupowym klientów. Wartość każdego koszyka została wyliczona dla wszystkich monitorowanych e-sklepów, które posiadały w swojej ofercie co najmniej 70 proc. produktów z koszyka. Ocenie podlegała tylko cena bez np. jakości serwisu, warunków zwrotu towaru, siły marki sklepu czy kosztów transportu.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9753

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane