PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Poradnik konsumenta: W internecie prezenty kupujmy rozważnie

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 9 grudnia 2013 10:32

Na zakupy świąteczne typowa polska rodzina przeznaczy w tym roku ponad 1100 zł. Znaczna część tej kwoty zostanie wydana na zakup prezentów. Zanim zasiądziemy przed ekranem komputera warto poznać prawa, które przysługują nam jako e-konsumentom. Mało kto wie, że mimo ustawowych 10 dni na oddanie przedmiotu – np. prezentu, który nie przypadł do gustu obdarowanemu, nie wszystkie podarki będzie można zwrócić. Wszystko zależy od ich rodzaju oraz tego kim jest sprzedający - podaje RzetelnyRegulamin.pl

Kupując w sieci przysługuje nam 10 dni na zwrot zamówionego towaru. Czas ten biegnie od momentu jego dostarczenia. W praktyce nawet tuż po odebraniu przesyłki możemy wysłać do sprzedającego informację o rezygnacji z zakupu. Wystarczy tylko wysłać pismo z informacją o odstąpieniu, wskazując np. numer konta na jaki sprzedawca powinien dokonać zwrotu pieniędzy. Od momentu wysłania takiego dokumentu mamy 14 dni na odesłanie towaru z powrotem do sprzedawcy. Tyle samo czasu będzie miał sklep na zwrot pieniędzy. Możemy oczywiście przesłać wspomniane pismo wraz z towarem, ale tu ważne jest by zrobić to w ciągu 10 dni od daty odbioru paczki. Wzór takiego dokumentu może dostarczyć nam sam sprzedawca. W okresie świątecznym niektóre sklepy wychodzą naprzeciw klientom i oferują wydłużony czas na odstąpienie od umowy. Dzięki temu mamy większy komfort zakupu prezentów na kilka tygodni przed świętami z możliwością ich zwrotu w przypadku, gdy nie przypadną one do gustu osobie obdarowanej.

Nie wszystko można oddać - od tej ogólnej zasady są jednak pewne wyjątki, które nie pozwalają na unieważnienie umowy w określonych sytuacjach. Tak jest np. w przypadku usług. Jeśli zaczęto je świadczyć, za naszą zgodą, przed upływem terminu rezygnacji, to nie będziemy mogli z nich zrezygnować. Warto też pamiętać, że w przypadku usług czas na odstąpienie od takiej umowy biegnie od momentu zawarcia umowy. Nie można również zwrócić nagrań audio lub wideo po usunięciu folii zabezpieczającej pudełko z nośnikiem. Podobnie jest z plikami cyfrowymi. Dlatego chcąc zrobić komuś niezapomnianą składankę, pamiętajmy, że raz kupionych plików mp3 również nie będziemy mogli oddać. - Prawo do zwrotu takich treści będzie nam przysługiwało, ale dopiero po wprowadzeniu nowej ustawy, którą wymusza na Polsce dyrektywa europejska. Jednak i ona nakłada odpowiednie restrykcje, chroniące koncerny medialne przed nieprzemyślanymi zakupami. Zabrania odstąpienia od transakcji po pobraniu pliku z serwera - wyjaśnia Rafał Stępniewski z RzetelnyRegulamin.pl. Nie wolno również oddawać przedmiotów wykonanych na specjalne zamówienie, np. koszulek ze spersonalizowanymi nadrukami. - W takiej sytuacji możemy skorzystać jedynie z prawa do reklamacji, ale tylko wtedy, gdy przedmiot faktycznie różni się od tego co zamówiliśmy - dodaje Rafał Stępniewski. Zwrócić nie można także przedmiotów, które ulegają szybkiemu zepsuciu, czyli np. jedzenia. Podobnie jest z prasą. Dlatego zamawiając np. roczną prenumeratę pisma hobbystycznego, przemyślmy czy faktycznie taki prezent będzie trafiony.


  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7472

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.