PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Poradnik: Marketing zbliżeniowy a wsparcie sprzedaży (przykłady)

Autor: dlahandlu.pl 30 maja 2016 12:28

Poradnik: Marketing zbliżeniowy a wsparcie sprzedaży (przykłady) Fot. za Shutterstock.com

Marketing zbliżeniowy pozwala na trafienie do klienta w znanych mu miejscach i zaangażowanie go w działania wokół marki. Syngeos przedstawia ciekawe przykłady wykorzystania geolokalizacji, beaconów oraz RFID w kampaniach retailowych.

Geolokalizacja – stały klient to lokalny klient
Amerykańska sieć supermarketów ze zdrową żywnością, Whole Foods, do promocji nowo otwieranych sklepów, wykorzystała reklamy mobilne targetowane na konkretne lokalizacje. Reklama z informacją o otwarciu została skierowana do odbiorców w ściśle określonych granicach geograficznych. Kampania została wyemitowana w najpopularniejszych godzinach weekendowych zakupów na najpopularniejszych trasach zakupowych, objęła również okolice konkurencyjnych sklepów. Dla każdej lokalizacji supermarketu został stworzony osobny landing page, który zachęcał do odwiedzenie sklepu lub lokalnego profilu na Facebooku. Efektem kampanii był wskaźnik CTR na poziomie 4.69 proc. czyli trzy razy wyższy niż średnia dla branży. Wśród miejscowych klientów wzrosła świadomość marki, zwiększył się również ruch na stronie.

- Działania proximity marketingu powinny uchwycić moment, w którym przekazywane informacje będą przydatne klientowi. To przeniesienie schematu reklamy kontekstowej do rzeczywistości – uwzględnienie naturalnego kontekstu, np. miejsca zamieszkania, ulubionego sklepu czy galerii handlowej, w której akurat odbiorca przebywa – komentuje Michał Świerz, CEO firmy Syngeos, która specjalizuje się w wykorzystywaniu nowych technologii, takich jak beacony, geolokalizacja czy RFID w marketingu galerii handlowych i sklepów.

Beacon – wykorzystaj retargetowanie
W 2015 roku Coca Cola wykorzystała technologię beaconów do wspólnej akcji z norweską siecią kina CAPA. Do klientów, którzy przyszli do kina, zostało wysłane powiadomienie push z ofertą darmowego napoju od Coca Coli. Żeby zachęcić widzów do włączenia Bluetootha w telefonie, co warunkuje otrzymanie powiadomienia poprzez beacony, organizatorzy wykorzystali aplikację norweskiej gazety VG, bardzo popularnej wśród Norwegów. Użytkownicy aplikacji gazety odebrali komunikat z pytaniem, czy chcą odebrać darmowy napój przed seansem. Tym, którzy zgodzili się i włączyli Bluetooth, zostało wysłane powiadomienie o darmowej Coli. Według platformy Unacast, odpowiedzialnej za przeprowadzenie całej akcji, jedna czwarta klientów kina posiadająca aplikację VG, zgodziła się na odebranie oferty a połowa z nich skorzystała z darmowego napoju. Do tych, którzy wykorzystali ofertę darmowego napoju, kilka dni później, została wysłana informacja o darmowym bilecie do multipleksu. 60 proc. adresatów powiadomienia kliknęło w ofertę a połowa z tych, którzy kliknęli, odebrała darmowy bilet. Dla porównania średnie CTR dla reklam emitowanych w aplikacji VG wynosiło 0,18 proc.

- Ten przykład pokazuje możliwości retargetowania przekazu przy pomocy beaconów – mogą one łączyć dane o zachowaniu użytkownika w sieci z informacjami o tym, jakie miejsca odwiedzał w rzeczywistym świecie – tłumaczy Michał Świerz.

RFID – zaangażuj klienta
RFID to technika wykorzystująca do przesyłania danych fale radiowe. Wózki wyposażone w czytniki RFID wykorzystał w kampanii majonezu Hellmann’s w największym brazylijskim supermarkecie. Na sklepowych półkach zostały umieszczone nadajniki RFID. Klientom zbliżającym się do półek z wybranymi produktami, wyświetlały się na ekranach umieszczonych na wózkach przepisy z wykorzystaniem tych produktów oraz majonezu Hellmanns. Inteligentny ekran umożliwiał nawigację do brakujących produktów oraz przesłanie przepisów sobie lub znajomym. W ciągu miesiąca kampanii z interaktywnych wózków skorzystało ponad 45 tys. klientów supermarketu a sprzedaż majonezu Hellmann’s wzrosła o 68 proc.

- Zaletą tej kampanii jest zaangażowanie klienta i zaoferowanie mu ciekawego przeżycia podczas rutynowych czynności. Technologie zbliżeniowe oferują cały wachlarz możliwości, wystarczy dobry pomysł, który uwzględnia potrzeby konsumentów, by stworzyć ciekawą akcję – podsumowuje ekspert z firmy Syngeos.

  • Janusz Kamiński 2016-05-31 12:21:41

    Ciekawe podejście do otwierania sklepów na podstawie geolokalizacji

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
  • Polecamy Waszej uwadze transmisje z wybranych sesji #EKG2018. Zapraszamy na YouTube: EEC Poland - bit.ly/2wRSK2O Grupa PTWP - bit.ly/2GjlEsf #EEC2018
    @EECKatowice
  • Jako partnerzy @EECKatowice mieliśmy okazję przeprowadzić panel dyskusyjny o roli młodych w kształtowaniu Europy. Dziękujemy @pherstowski, PROM, MAY, Zwolnieni z Teorii, @ELSAPoland, @aegeewarszawa i @tomanek_robert, rektorowi @UE_Katowice! #EEC2018 #YouthLeadership #YouthVoice https://t.co/57GpHAhcCa
    @EECKatowice - (RT) @AIESECPoland
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    5,31

  • Min

    3,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8347

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane