Poradnik: Opakowania zwiększają sprzedaż produktów

Autor: dlahandlu.pl 24 października 2017 12:00

Opakowania skutecznie kreują wizerunek marki i wspierają sprzedaż. Dzisiaj już nie tylko duże koncerny FMCG decydują się oferować swoje produkty w pudełkach lub puszkach wyższej jakości i bardziej trwałych. Widocznym trendem jest także ekologia.

Polski rynek opakowań z 7 proc. dynamiką wzrostu rozwija się blisko dwa razy szybciej niż rynek globalny (3,5%). Według badania Equity Advisors jego obecna wartość wynosi 33,5 mld zł, a do 2020 roku urośnie o kolejne 12,5 mld zł. Obecnie konsumenci przywiązują coraz większą wagę do estetyki produktów, w tym także sposobu ich pakowania. Na rosnące wymagania detalistów odpowiada branża producentów opakowań, w coraz większym stopniu posiłkując się technologiami pozwalającymi nadawać im coraz bardziej atrakcyjny i unikalny wygląd.

Opakowanie produktu powinno być przede wszystkim niepowtarzalne i dopasowanie do oczekiwań grupy docelowej. Naszym klientom oferujemy więc rozwiązania tworzone dla nich od podstaw - od strategii poprzez projekt, doradztwo technologiczne, nadzór jakościowy całego procesu produkcji po zarządzanie łańcuchem dostaw – mówi Tomasz Bartold, dyrektor zarządzający procesami zakupowymi w OEX E-Business.

Według raportu MeadWestvaco Corporation 44 proc. badanych decyduje się kupić nowy produkt ze względu na atrakcyjny design lub funkcjonalność opakowania. Atrakcyjne opakowanie pozytywnie wpływa także na lojalność klientów. Sam wygląd pudełka czy puszki powinien być dostosowany do okazji zakupu produktu. Znaczenie mają punkty cenowe gotowych produktów, ale również marki i ich pozycjonowanie. Innymi prawami rządzą się opakowania całoroczne, innymi sezonowe.

 Podczas zakupów klienci detaliczni zwracają uwagę na to, czy opakowanie jest bezpieczne dla środowiska i może być ponownie przetworzone. – Opakowania metalowe wykorzystują przede wszystkim producenci słodyczy, kosmetyków i alkoholu. Udział puszek wśród wszystkich rodzajów opakowań rośnie szczególnie w okresie świątecznym – mówi Tomasz Bartold.

– W Polsce jest także coraz więcej jednoosobowych gospodarstw domowych, co wpływa na zmniejszenie wielkości pojedynczego zakupu. Konsumenci doceniają jakość, kupując lepsze jakościowo produkty w mniejszych porcjach. Coraz częściej opakowania stworzone przez nas z myślą o polskim rynku są następnie wykorzystywane przez międzynarodowe koncerny także w innych krajach – dodaje Tomasz Bartold.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,49

  • Śr

    7,06

  • Min

    3,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane