Poradnik: Półki sklepowe, gazetki i reklamy w sklepie najmocniej wpływają na decyzje zakupowe

Autor: dlahandlu.pl 18 kwietnia 2016 11:32

Poradnik: Półki sklepowe, gazetki i reklamy w sklepie najmocniej wpływają na decyzje zakupowe fot. PTWP

In-Store Media, zaprezentował wyniki przeprowadzanych w Polsce badań poświęconych zachowaniom i motywacjom klientów handlu detalicznego, z których wynika, że chociaż niemal co drugi klient tworzy listę planowanych zakupów, to i tak aż w czterech przypadkach na pięć ostateczny wybór jest dokonywany bezpośrednio przed półką z towarem.

Półki sklepowe, gazetki i reklamy na hali sprzedaży są też najważniejszymi źródłami informacji na temat produktów dostępnych w danym sklepie, a reklama w miejscu sprzedaży zwiększa sprzedaż reklamowanych produktów aż o jedną piątą.
Według badań 78% klientów podejmuje decyzję o zakupie konkretnego produktu dopiero w punkcie sprzedaży. Około 70% z nich deklaruje, że ma wstępnie wybranych kilka marek szukanych produktów, zaś pozostałe 30% idzie na zakupy nie mając takich preferencji – jednak w przypadku obu grup ostateczna decyzja zapada przed półką z towarem.
Głównymi źródłami informacji dla kupujących na temat produktów dostępnych w danym sklepie są: ekspozycja na półce sklepowej (69%), gazetki sieci handlowej (36%) i reklamy produktów widoczne na hali sprzedaży (31%). Co ważne, aż co trzeci badany potwierdził, że dopiero w sklepie dowiaduje się o nowościach produktowych (35%). Według większości respondentów dobrze dobrana reklama w sklepie przypomina klientom o konieczności kupna danego produktu (71%), dostarcza informację o produktach dostępnych w danym punkcie sprzedaży (71%), zachęca do kupna określonych produktów (75%) i zwiększa atrakcyjność marek w oczach klientów (69%).
"Idąc na zakupy klient jest otwarty na komunikację ze strony sieci handlowej i marek, gdyż oczekuje, że informacje na temat dostępnych produktów i nowości ułatwią mu podjęcie korzystnych decyzji zakupowych. Właściwie zorganizowana komunikacja i reklama w sklepie są pozytywnie odbierane przez klientów, ponieważ zwiększają ich satysfakcję z dokonanych wyborów” – powiedział Tomasz Małecki, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w firmie in-Store Media.
Badania pokazały też, że reklama w punktach sprzedaży powoduje wzrost sprzedaży reklamowanych produktów średnio o 19% w porównaniu ze sklepami, w których reklamy nie były obecne. Wzrost ten był zbliżony we wszystkich badanych kategoriach (żywność, chemia gospodarcza, napoje i alkohole oraz kosmetyki), jedynie w przypadku napojów sięgnął aż 24%. Reklama w sklepach powoduje też wzrost świadomości marki (TOM, Top-of-Mind) o 62% i wzrost intencji zakupowych o 75%. 
Badania sprzedażowe są prowadzone przez firmę in-Store Media we współpracy z sieciami handlowymi, natomiast badania marketingowe są realizowane na zlecenie i według metodologii in-Store Media przez firmę Nielsen metodą PAPI na próbie ok. 600 kwalifikowanych klientów w sklepach sieci Carrefour i Kaufland.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • maja 2016-04-23 21:22:56

    Nie lubię chodzić po sklepach, większość zakupów robię w internecie

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9961

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane