Poradnik: Programy lojalnościowe muszą nadążać za rozwojem technologii

Autor: pr 7 października 2015 13:59

Wielu konsumentów, przystępując do akcji wsparcia sprzedaży, bardzo często robi to impulsywnie, kierując się w dużym stopniu korzyściami emocjonalnymi – identyfikacją z marką, prestiżem, ciekawą zabawą. Jednak w ostatnim czasie stają się coraz ostrożniejsi i biorą pod uwagę również ewentualne benefity finansowe wpływające na realne oszczędności w ich budżecie.

Organizator akcji wparcia sprzedaży musi więc włożyć zdecydowanie więcej wysiłku w zdobycie uwagi potencjalnego beneficjenta i zachęcenie go do wzięcia udziału w projekcie. Zadania nie uławia mu fakt, że powoli wchodzimy w erę prosumenta – nowego typu klienta dobrze znającego swoje potrzeby, świadomego marketingowych sztuczek, które stosują twórcy reklam, wymagającego
i biegle poruszającego się w sieci. Na szczęście, postęp technologiczny przyczynił się do rozwoju narzędzi takich, jak platformy on-line, które pozwalają przygotować skuteczny program lojalnościowy i nim zarządzać.

Jednym z podstawowych wyznaczników programów skierowanych do klientów jest stworzenie poczucia wyróżnienia, wynikającego z uczestnictwa w projekcie i zaangażowania we wspólną akcję. Taka nobilitacja i otwartość na dialog powinna przejawiać się w każdym aspekcie programu, z którym styka się jego uczestnik – formie zaproszenia, sposobie komunikacji czy katalogu nagród. Sam mechanizm projektu skierowanego do aktywnych klientów może natomiast mieć formę długoterminowej, dynamicznej i ciekawej akcji. Dobrym pomysłem są więc programy lojalnościowe oparte na kanałach interaktywnych oraz kreatywne konkursy, wymagające od uczestników dodatkowego wysiłku, ale i oferujące intrygującą zabawę.

- Może to być na przykład grywalizacja, w której zmagania pomiędzy uczestnikami budują zaangażowanie i dodatkowe emocje. Jednak podstawowym warunkiem powodzenia tego typu aktywności jest stała komunikacja z beneficjentami – i to nie tylko przez media typu radio, telewizja czy internet, ale także bezpośrednia poprzez e-mail, sms-y czy personalizowane konto w programie – powiedział Dariusz Deszczka, category manager w Sodexo Benefits and Rewards Services.

Kluczem do udanych kontaktów z wymagającymi klientami jest przeniesienie relacji z obszaru kupno-sprzedaż na partnerstwo i współpracę. Siła prosumentów przejawia się bowiem w ich aktywnej postawie i zaangażowaniu. Dzięki temu absorbują większą ilość informacji z rynku
i znacznie chętniej uczestniczą w niestandardowych działaniach marketingowych. Takie podejście można wykorzystać do budowania wartości firmy, tworzenia grupy lojalnych ambasadorów oraz konsultowania planowanych rozwiązań, np.: w obszarze wprowadzania nowych produktów
na rynek. Silna potrzeba docenienia i partycypacji, jaką przejawiają prosumenci, może skłaniać ich
do wzięcia udziału w ciekawym konkursie, spróbowania szczęścia w loterii lub zaangażowania
w atrakcyjny program lojalnościowy. Ale uwaga! Jeśli firma nie ma doświadczenia w projektach wsparcia sprzedaży, to wymagający konsument nie jest dobrą grupą do pierwszych eksperymentów.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9701

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane