Poradnik: Retargeting – wskazówki i rady 

Autor: pr/dlahandlu.pl 17 lipca 2017 11:07

Tylko 2 proc. osób odwiedzających sklep internetowy dokonuje w nim zakupu. Pozostałe 98% opuszcza go z pustymi „rękoma”. Wygenerowanie jak największej konwersji wśród tej grupy klientów to jedno z najważniejszych zadań, jakie stawiają przed sobą managerowie e-commerce. Na rynku istnieją rozwiązania, które pomagają e-biznesom w osiągnięciu jak najlepszego ROI – jednym z nich jest „retargeting”. Criteo – firma zajmująca się marketingiem efektywnościowym, przedstawia cztery najważniejsze powody, dla których menedżerowie i właściciele firm e-commerce powinni rozważyć przeznaczenie części budżetów na retargeting.

Podstawowym zadaniem retargetingu jest ponowne zaangażowanie w proces zakupowy niezdecydowanych klientów. Mając na uwadze fakt, że ludzie po opuszczeniu sklepu przeglądają inne strony internetowe, retargeting spełnia rolę uprzejmego przypomnienia o zakupie, którym byli już zainteresowani – i okazji, której być może nie chcieliby przegapić. 

Powód nr 1: Retargeting daje drugą szansę na przekonanie do zakupu zainteresowanego klienta
Kupujący wykazał już zainteresowanie sklepem, a może nawet umieścił produkt w koszyku. Retargeting stanowi uprzejme przypomnienie o niedokończonym zakupie, które sprowadzi go z powrotem do sklepu.

Powód nr 2: Retargeting powoduje, że sklep staje się bliższy tej grupie odbiorców, która jest skłonna finalnie dokonać w nim zakupu
Wielu ludzi odwiedza sklepy internetowe. Bez względu na fakt, czy wchodzą do nich tylko na chwilę, czy faktycznie zaczynają robić w nich zakupy i porzucają swój koszyk bez dokonania płatności – wszyscy są potencjalnymi klientami. Znajdują się już na ścieżce konwersji, są więc bardziej skłonni do dokonania zakupu. Dlatego też powrót do nich z odpowiednio sprofilowaną reklamą jest sprytnym sposobem na ponowne rozpalenie ich chęci dokonania zakupu.

Powód nr 3: Retargeting pomaga budować świadomość marki i przywiązanie do niej
Reklama wyświetlana w ramach retargetingu pomaga pozycjonować markę firmy jako popularną, liczącą się na rynku – a przynajmniej – wartą przyjrzenia się po raz drugi. Budowanie świadomości brandu pomaga firmom e-commerce pozostać w pamięci ich grup odbiorców. Nawet jeśli w danym momencie nie dokonają oni zakupu, z pewnością będą o niej pamiętać przy kolejnych zakupach.

Powód nr 4: Retargeting to efektywne kosztowo narzędzie, dające bardzo dobre wyniki ROI
Retargeting ma sens wyłącznie dla sprzedawców online. Jeśli tylko jest zarządzany mądrze, często stanowi najbardziej efektywne narzędzie marketingowe. Wykorzystuje dane, którymi e-sklep już dysponuje (i bardzo możliwe, że wydał na ich pozyskanie niemały budżet) do podejmowania mądrych decyzji dotyczących plasowania reklam. Wdrażając to narzędzie należy jednak pamiętać, że kluczem do sukcesu jest współpraca z profesjonalnym partnerem, który wie jak wykorzystać te dane do zaprogramowania kampanii, w ramach której odpowiednie reklamy zostaną wyświetlone na ekranach odpowiedniej grupy docelowej klientów, w odpowiednim czasie i na wszystkich platformach i urządzeniach, z których korzystają.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • netpoint.systems 2017-07-18 08:42:30

    Moim zdaniem znacznie ważniejszym elementem niż szlifowanie kampanii reklamowej jest popracowanie nad ofertą, niestety, szczególnie dotyczy to handlu gdzie porównywarki cenowe robią ludziom wodę z mózgu, nawet najlepsza kampania reklamowa nie pomoże jeśli oferta nie będzie atrakcyjna

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane