Poradnik: Trendy konsumenckie na rynku spożywczym w 2017 r.

Autor: pr, dlahandlu.pl 3 listopada 2016 11:32

 Poradnik: Trendy konsumenckie na rynku spożywczym w 2017 r. fot. shutterstock

Zmieniające się potrzeby i oczekiwania konsumentów są jednym z najważniejszych czynników mających wpływ na rynek. Firma Pamapol zestawiła kilka najważniejszych trendów konsumenckich, które będą się rozwijać w roku 2017, jak i w kolejnych latach. Wśród nich znalazły się m.in. rozwój dyskontów i convenience.

Zmiana modelu rodziny i trybu życia

Nowy model rodziny i zmiana trybu życia są jednymi z najważniejszych bezpośrednich przyczyn ewolucji postaw i zachowań konsumenckich. Złożyła się na to przede wszystkim sytuacja kobiet, które są coraz bardziej i częściej aktywne zawodowo oraz wzrost liczby gospodarstw jednoosobowych, opierających się o inny model zakupowy niż gospodarstwa rodzinne czy kilkuosobowe.

Wraz ze wzrostem zaangażowania w pracę i rozwój kariery, Polacy potrzebują zaoszczędzić jak najwięcej czasu na innych, mniej znaczących czynnościach, takich jak np. codzienne zakupy. To dlatego tak ważne stają się szybkie i wygodne rozwiązania, dzięki którym można zaoszczędzić cenne minuty, a nawet godziny.

W perspektywie rodziny nie mały wpływ na rozwój rynku będzie miał program 500+. Choć teraz nie jest on aż tak odczuwalny w branży spożywczej, to jednak szacuje się, że jego całkowity wpływ na rynek wyniesie od 1,1 do 2,5 proc. całkowitego wzrostu sprzedaży w latach 2016-2017, przy czym widoczny skok nastąpi w przyszłym roku (na podstawie raportu „Handel spożywczy w Polsce w latach 2010-2020” zrealizowanego przez firmę Roland Berger).

Wzrost świadomości i oczekiwań

Innym ważnym trendem mającym wpływ na rynek spożywczy jest stały wzrost świadomości konsumentów, a co za tym idzie – zwiększenie ich oczekiwań. Już od dłuższego czasu możemy zauważyć, że coraz więcej osób zwraca uwagę na składy i jakość produktów, jednak ten trend ma mocny potencjał wzrostowy i z pewnością będzie się rozwijał w kolejnych latach.

Tak więc z jednej strony konsumenci są bardziej zainteresowani żywnością i produktami wyższej jakości, a z drugiej wciąż bardzo mocno zwracają uwagę na cenę. Jest to dobra wiadomość przede wszystkim dla dyskontów, które oferują konkurencyjne ceny, ale także dla marek własnych, które zyskują na znaczeniu.

Dyskonty górą

Wg danych przedstawionych w raporcie Rolanda Bergera, dyskonty są najszybciej rosnącym segmentem nowoczesnego handlu spożywczego pod względem wartości rocznej sprzedaży w Polsce. Oprócz tego są także liderem jeśli chodzi o efektywność mierzoną zarówno sprzedażą na m kw., jak i sprzedażą na pracownika.

Segment dyskontów bardzo dobrze dopasowuje się do trendów konsumenckich – zbliża się do supermarketów pod względem szerokości asortymentu oraz lokalizacji sklepów. Dodatkowo coraz częściej konsument może znaleźć w nich żywność ekologiczną, produkty premium oraz te sprzedawane pod markami własnymi, a także ofertę lokalną, a wszystko to w konkurencyjnych cenach.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,65

  • Min

    2,09

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.