Poradnik: Twórz ofertę na potrzeby klientów a nie swoje upodobania

Autor: Kreatywny Butik One dla portalu dlahandlu.pl 10 grudnia 2014 09:57

Zrozumienie potrzeb klienta to klucz do sukcesu w handlu, a bywa, że właściciele firm, podejmując decyzje biznesowe, kierują się swoimi upodobaniami, a nie rozpoznanymi oczekiwaniami kupujących. Dlatego nie zawsze oferta skrojona na miarę właścicieli odpowiada potencjalnym odbiorcom.

Założyciel spółki Ford Motor Company, Henry Ford powiedział: „Jeżeli istnieje jakiś jeden sekret sukcesu, to jest to umiejętność przyjmowania cudzego punktu widzenia i patrzenia z tej perspektywy z równą łatwością jak z własnej."


Pani Beata (lat 26) założyła na swoim osiedlu sklep z odzieżą. Cieszyła się, że znalazła dobry lokal blisko domu, ze stosunkowo niskim czynszem. Zaopatrzyła się w towar w hurtowni, gdzie wybrała takie bluzki, spódnice i dodatki, jakie same chciałaby nosić. Chciała mieć pewność, że taki towar będzie mogła z czystym sumieniem rekomendować klientkom. Nad wejściem zawiesiła szyld z obiecująco brzmiącą nazwą „Akcent".
Pomimo zapału i przygotowań biznes działał słabo. Pani Beata zdecydowała się skorzystać z usług doradcy marketingowego.

Analiza konkurencji pokazała, że bardzo podobny asortyment był w pobliskim sklepie sprzedawany wyraźnie taniej. Dodatkowo w okolicy znajdowało się małe centrum handlowe, w którym swoją siedzibę miały popularne „sieciówki" oferujące sezonowe kolekcje dla młodych klientów. Klientkami, które miały największy potencjał zakupowy w okolicy, były panie: co najmniej średnio zamożne, powyżej 40. roku życia, lubiące klasykę zamiast sezonowej młodzieżowej mody.

Określając mocne i słabe strony biznesu oraz możliwości i zagrożenia rynkowe, okazało się, że Beata powinna oprzeć swój biznes na tych właśnie ww. klientkach, dla których jest w stanie dostarczyć takie ubrania, jakie lubią.

Została przeprowadzona mała ankieta konsumencka, jakich produktów i usług brakuje w okolicy. Na tej podstawie do podstawowego asortymentu odzieży pani Beata dodała usługę brafittngu, czyli pomoc w doborze idealnie dobranego do rozmiarów klientki biustonosza oraz usługę drobnych poprawek krawieckich, które można dokonać automatycznie po zakupie produktu. W tym celu pani Beata nawiązała współpracę z osiedlową krawcową.

Pani Beata skończyła dodatkowy kurs stylisty, dzięki czemu nauczyła się podstaw związanych z dobieraniem odzieży do rodzaju sylwetki. Dzięki temu może pomagać swoim klientkom dopasowaniu ubrań. Każda pani, która odwiedzi sklep Beaty będzie potraktowana indywidualnie. Takiej usługi w sieciach handlowych się nie otrzyma się.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    3,85

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9685

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane