Poradnik: Twórz ofertę na potrzeby klientów a nie swoje upodobania

Autor: Kreatywny Butik One dla portalu dlahandlu.pl 10 grudnia 2014 09:57

Zrozumienie potrzeb klienta to klucz do sukcesu w handlu, a bywa, że właściciele firm, podejmując decyzje biznesowe, kierują się swoimi upodobaniami, a nie rozpoznanymi oczekiwaniami kupujących. Dlatego nie zawsze oferta skrojona na miarę właścicieli odpowiada potencjalnym odbiorcom.

Założyciel spółki Ford Motor Company, Henry Ford powiedział: „Jeżeli istnieje jakiś jeden sekret sukcesu, to jest to umiejętność przyjmowania cudzego punktu widzenia i patrzenia z tej perspektywy z równą łatwością jak z własnej."


Pani Beata (lat 26) założyła na swoim osiedlu sklep z odzieżą. Cieszyła się, że znalazła dobry lokal blisko domu, ze stosunkowo niskim czynszem. Zaopatrzyła się w towar w hurtowni, gdzie wybrała takie bluzki, spódnice i dodatki, jakie same chciałaby nosić. Chciała mieć pewność, że taki towar będzie mogła z czystym sumieniem rekomendować klientkom. Nad wejściem zawiesiła szyld z obiecująco brzmiącą nazwą „Akcent".
Pomimo zapału i przygotowań biznes działał słabo. Pani Beata zdecydowała się skorzystać z usług doradcy marketingowego.

Analiza konkurencji pokazała, że bardzo podobny asortyment był w pobliskim sklepie sprzedawany wyraźnie taniej. Dodatkowo w okolicy znajdowało się małe centrum handlowe, w którym swoją siedzibę miały popularne „sieciówki" oferujące sezonowe kolekcje dla młodych klientów. Klientkami, które miały największy potencjał zakupowy w okolicy, były panie: co najmniej średnio zamożne, powyżej 40. roku życia, lubiące klasykę zamiast sezonowej młodzieżowej mody.

Określając mocne i słabe strony biznesu oraz możliwości i zagrożenia rynkowe, okazało się, że Beata powinna oprzeć swój biznes na tych właśnie ww. klientkach, dla których jest w stanie dostarczyć takie ubrania, jakie lubią.

Została przeprowadzona mała ankieta konsumencka, jakich produktów i usług brakuje w okolicy. Na tej podstawie do podstawowego asortymentu odzieży pani Beata dodała usługę brafittngu, czyli pomoc w doborze idealnie dobranego do rozmiarów klientki biustonosza oraz usługę drobnych poprawek krawieckich, które można dokonać automatycznie po zakupie produktu. W tym celu pani Beata nawiązała współpracę z osiedlową krawcową.

Pani Beata skończyła dodatkowy kurs stylisty, dzięki czemu nauczyła się podstaw związanych z dobieraniem odzieży do rodzaju sylwetki. Dzięki temu może pomagać swoim klientkom dopasowaniu ubrań. Każda pani, która odwiedzi sklep Beaty będzie potraktowana indywidualnie. Takiej usługi w sieciach handlowych się nie otrzyma się.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,32

  • Śr

    6,61

  • Min

    4,67

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9079

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.