Porozumienie Polomarketu i Stokrotki wstępem do całkowitej konsolidacji?

www.portalspozywczy.pl 5 maja 2015 22:19

Dwie z największych, krajowych sieci supermarketów Stokrotka i Polomarket zawarły porozumienie dotyczące nawiązania współpracy handlowej poprzez utworzenie spółki Polskie Supermarkety sp. z o.o. Umowa daje obu stronom możliwość sprawdzenia i oswojenia się z partnerem przed podjęciem dalszych kroków integracyjnych.

Porozumienie podpisane przez Stokrotkę i Polomarket, to z jednej strony racjonalne posunięcie mające na celu podniesienie konkurencyjności obu sieci, a z drugiej prawdopodobnie wstęp do dalszego zacieśniania współpracy i całkowitej konsolidacji biznesów. 

Do podjęcia współpracy skłoniła oba podmioty trudna sytuacja rynkowa i niesprzyjające czynniki makroekonomiczne. Wszystkie sieci detaliczne działające na krajowym rynku zmuszone są do poszukiwania różnych pomysłów na efektywne działanie w niezwykle konkurencyjnym otoczeniu.

Przykładem tego typu koncepcji jest m.in. powołany kilkanaście miesięcy temu przez Grupę Bać-Pol, sieci Piotr i Paweł, Topaz i Polomarket projekt Grupy Handlowej PL Plus. W ramach tej spółki dystrybutorzy pracują nad rozwojem m.in. produktów pod marką własną. Nie wiadomo jak współpraca Stokrotki i Polomarketu wpłynie na dalszą kooperację tej ostatniej firmy z GH PL Plus. Szczególnie, że w umowie między Polomarketem i Stokrotką jednym z celów strategicznych jest praca nad rozwojem wspólnego portfolio produktów private label.

Przedstawiciele sieci Stokrotka poinformowali serwis portalspozywczy.pl, że „zawarte porozumienie handlowe wywrze pozytywny wpływ na poprawę konkurencyjności Stokrotki, umożliwi zwiększenie tempa jej rozwoju i pozwoli na uzyskanie efektu skali. Przyniesie ono również wiele korzyści obecnym i przyszłym klientom naszych supermarketów i marketów. Stokrotka będzie bowiem w stanie zaproponować im jeszcze lepszą ofertę asortymentową w korzystniejszej cenie regularnej oraz atrakcyjniejsze promocje.”

Dodali, że „zawarte porozumienie handlowe będzie mieć pozytywny wpływ na pozycję konkurencyjną obu udziałowców: Stokrotki i Polomarketu. Efekty jego realizacji będzie można obserwować w przyszłości”.

Jednocześnie przedstawiciele sieci podkreślili, że „zawarte porozumienie nie dotyczy innych podmiotów” i obejmuje jedynie Stokrotkę i Polomarket.

Obecnie pod logo Polomarket i Stokrotka funkcjonuje 535 sklepów detalicznych o łącznych obrotach rocznych przekraczających 4,1 mld zł netto. To skala, która według analityków daje możliwość efektywnego konkurowania na rynku z największymi graczami. Wynik ten plasuje nowy podmiot na progu TOP10 największych sieci handlowych w Polsce.

W wystosowanym przez obie firmy komunikacie poinformowano, że „celem porozumienia jest utworzenie spółki kapitałowej Polskie Supermarkety Sp. z o.o., w której Stokrotka i Polomarket obejmą po 50 proc. udziałów. W ramach spółki Polskie Supermarkety utworzony zostanie dział handlowy odpowiedzialny za koordynację polityk zakupowych towarów handlowych obu sieci, rozwój wspólnej marki własnej oraz organizację bezpośredniego importu wybranych towarów. Strony nie wykluczają w przyszłości rozszerzenia współpracy o kolejne obszary.”



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8959

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.