Potencjał do rozwoju e-spożywki tylko w dużych aglomeracjach

Autor: Rzeczpospolita 13 marca 2017 09:07

13 proc. Polaków w 2016 r. choć raz kupiło produkty spożywcze przez internet, co oznacza wzrost o 2 pkt proc. w stosunku do roku poprzedniego. Jednak zgodnie z danymi Eurostatu, to badanie grupy konsumentów w najgęściej zaludnionych częściach kraju - czytamy w Rzeczpospolitej.

Gdy weźmiemy pod uwagę słabiej zaludnione tereny, wówczas wynik spada do 7–8 proc., co jest wynikiem poniżej unijnej średniej. Mimo to analitycy branży e-commerce mówią o potencjale rynku w samych superlatywach.

Mimo dużego potencjału sprzedawcom nie jest łatwo. Z rynku zniknęła Alma24, jeden z największych sprzedawców żywności przez internet. Z kolei kilka dni temu Tesco ogłosiło wycofanie się z kilku lokalizacji.

Firmy nieoficjalnie przyznają, że potencjał jest faktycznie tylko w dużych aglomeracjach.

Więcej czytaj w Rzeczpospolitej.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • alicja.kubiak 2017-03-13 14:04:29

    Dla klienta masowego (detalicznego) bezsprzecznie kwestie logistyki powodują, że e-commerce dla produktów spożywczych będzie domeną dużych ośrodków miejskich. Ale w przypadku hurtu wartość transakcji powoduje, że dostawa w kosztach zakupu jest realna do każdego miejsca w kraju.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    19,20

  • Śr

    9,28

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9961

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane