Powierzchnię handlową trzeba wykorzystać w inny sposób. Biznes o zakazie handlu w niedziele

Property News 24 listopada 2017 16:55

Najwięcej straci gastronomia – zyskać mogą kina. Centra handlowe będą szukać pomysłu na inne wykorzystanie swoich powierzchni - nie milkną komentarze po decyzji sejmu w sprawie niedziel bez handlu. Posłowie przyjęli ustawę o ograniczeniu handlu w niedziele.

Od marca 2018 r. będzie można handlować tylko w dwie niedziele w miesiącu - w pierwszą i ostatnią. W 2019 r. handlowa będzie tylko ostatnia niedziela każdego miesiąca, od 2020 r. ma obowiązywać całkowity zakaz handlu w niedziele.

- Prawdopodobnie sklepy będą czynne dłużej w czwartek i piątek – komentuje Grzegorz Pękalski, członek zarządu Karuzela Holding. - Zadaniem deweloperów i inwestorów jest przystosować się do obecnej sytuacji. Jedynym odbiorcą, który może na nowych przepisach skorzystać będą kina. Biznes kinowy może się poprawić. Najwięcej stracą natomiast usługi gastronomiczne. Obroty restauracji, lodziarni, kawiarni bardzo spadną. W konsekwencji nie sądzę by przedstawiciele tych podmiotów decydowali się otwierać swoje lokale w zamkniętych centrach.

Zakaz nie będzie obowiązywał sklepów internetowych - co może otworzyć furtkę najemcom obiektów handlowych, np. w postaci organizowania w niedziele eventów promocyjnych podczas których będzie kwitł handel w internecie.

- Handlować nie będzie można, ale rozrywkę zapewniać tak – mówił podczas spotkaniu Klubu Polskiej Rady Biznesu Maciej Krenek, pełnomocnik zarządu Strabag. - Centra handlowe w niedzielę przestaną być centrami handlowymi co nie znaczy, że najemcy nie będą prowadzić działalności.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9136

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.