Poznaj cztery zasady doskonałej obsługi

Autor: Kreatywny Butik One dla dlahandlu.pl 23 czerwca 2014 10:32

Poznaj cztery zasady doskonałej obsługi

Najlepsza oferta, niesamowity wystrój i oryginalne dodatkowe produkty nie wystarczą, aby klient wracał do Ciebie na kolejne zakupy. Jest coś, co może go do Twojego sklepu zrazić. Jest to po prostu niemiła obsługa. Każdego klienta należy traktować bardzo indywidualnie. Musi poczuć , że w danej chwili dla personelu nie ma nikogo i nic ważniejszego od niego. Dobrze spuentował to Douglas Edwards, wieloletni dziennikarz amerykańskiej stacji CBS: „Cztery podstawowe zachowania w doskonałości obsługi: spójrz na mnie, uśmiechnij się, powiedz coś, podziękuj".

A tak ujął to założyciel międzynarodowej sieci hoteli Oberoi Mohan Singh Oberoi : „Możesz postawić hotel ze szczerego złota, ale nikt go nie odwiedzi, jeżeli nie zapewnisz obsługi wysokiej jakości". Pewnie byłeś świadkiem złej obsługi przez kelnera w restauracji. Nawet najpyszniejsze dania nie zniwelują arogancji kelnera czy braku zainteresowania gośćmi. Takie miejsce będzie dla Ciebie miejscówką spaloną, nie wrócisz już tam, a tym bardziej nie polecisz jej swoim znajomym.

Jeśli posiadasz personel, przede wszystkim musisz być dla nich wzorem wysokiej kultury osobistej i dobrego kontaktu z klientami. Jaki szef, taka cała obsługa. Przyjmuj do pracy ludzi życzliwych i empatycznych. Zamknięci w sobie, antypatyczni ludzie, nawet, jeśli będą największymi profesjonalistami, mogą odstraszać, a nie przyciągać klientów.  Upewnij się, w jaki sposób Twój personel odnosi się do klientów. Czy jest życzliwy, pomocny, a przy okazji, oczywiście, fachowy?
Zwróć uwagę, w jaki sposób Twoi pracownicy rozmawiają z klientami. Czy dostatecznie często wypowiadają magiczne słowa, takie jak „dzień dobry", „bardzo proszę" czy „dziękuję serdecznie". Grzeczność nic nie kosztuje, dlatego należy z niej jak najczęściej korzystać. Wprowadź schemat rozmowy z klientem. To nie jest żart. Niech każdy klient będzie żegnany zdaniem „Dziękuję. Zapraszam ponownie.", „Dziękujemy i życzymy udanego dnia/wieczoru."
Każdego klienta należy traktować bardzo indywidualnie. Musi poczuć , że w danej chwili dla personelu nie ma nikogo i nic ważniejszego od niego. Dobrze spuentował to Douglas Edwards, wieloletni dziennikarz amerykańskiej stacji CBS: „Cztery podstawowe zachowania w doskonałości obsługi: spójrz na mnie, uśmiechnij się, powiedz coś, podziękuj".
Konsekwentne udoskonalanie jakości obsługi jest najtańszą aktywnością marketingową, która pozwala na utrzymanie klientów. Jest podstawą, która powinna być spełniona w każdej firmie. Bez niej żadne fajerwerki nie pomogą w zatrzymaniu klientów.

Małgorzata Dziubała i Aleksandra Lechwar-Szwarc, założycielki firmy Kreatywny Butik ONE www.kreatywnybutikone.pl , która dostarcza pomysły na rozwój biznesom małym i dużym. Autorki 5-ciu branżowych e-booków „Pomysł na biznes. Jak zwiększyć sprzedaż w swojej firmie?" dla: kwiaciarni, piekarni, cukierni i kawiarni, pensjonatów, salonów fryzjerskich i kosmetycznych. Są to unikalne na rynku poradniki pełne pomysłów i inspiracji na skuteczne działania biznesowe. Prowadzą także konsultacje oraz szkolenia, np. Zespół Skutecznych Sprzedawców. Po więcej informacji kliknij tutaj: http://kreatywnybutikone.pl/

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Basia 2014-06-24 09:29:06

    Co zrobic, kiedy klient chce rozmawiac, a ja nie mam na to w ogole czasu???

  • ... 2014-06-24 09:09:27

    Artykuł taki sobie, za to komentarze... Widzę, że autorki zatrudniły do komentowania wszystkich znajomych. Grunt to dobry PR.

  • Asia Z. 2014-06-23 23:50:03

    Wyśmienity artykuł.Samo życie.Ponieważ jestem właścicielką małej kwiaciarni -zawsze staram się postępować zgodnie z zasadą"klient nasz Pan".

ZOBACZ WSZYSTKIE (7)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,99

  • Śr

    0,98

  • Min

    0,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.