Poznaj równych w biznesie

Autor: Artykuł promocyjny 8 maja 2017 13:42

Poznaj równych w biznesie

Sprawdź, który producent piwa po partnersku traktuje polski małoformatowy handel detaliczny

W kategorii "Piwo" bezkonkurencyjni są lokalni producenci, ale na podium znalazł się również globalny koncern. Jest to wymierny dowód na to, że będąc wielkim, można dbać o rynek małoformatowy.

Przedstawiamy Państwu kolejną odsłonę rankingu "Równi w Biznesie". Jego zadaniem jest wyróżnienie producentów traktujących małoformatowych detalistów po partnersku i dbających o sprawiedliwe warunki współpracy ze wszystkimi segmentami rynku. Doceniamy ich i nagradzamy odznaczeniem "Równy w Biznesie". Wierzymy, że sam ranking, jak i odznaczenia będą dla liderów rankingu motywacją do dalszego rozwoju na rynku małoformatowym, zaś dla pozostałych staną się inspiracją do rewizji podejmowanych działań.

Polska Izba Handlu stawia sobie za cel nie tylko dbanie o interesy polskich detalistów, ale też promocję dobrych praktyk biznesowych. Nie sposób nie zauważyć, że strategie ekspansji obierane przez producentów mają bardzo duży wpływ na satysfakcję i komfort konsumentów. Nierówności w zaopatrywaniu obu segmentów rynku detalicznego - małoformatowego i wielkoformatowego - przekładają się bezpośrednio na możliwości zakupowe Polaków.

Efektem jest ograniczenie dostępu klientów do ulubionych produktów - niektóre marki piwa można nabyć w przystępnych cenach tylko w dyskontach lub hipermarketach. A to prowadzi do dyskryminacji całych grup konsumentów, którzy kupują piwo w sklepach małoformatowych. Ma to również bezpośredni negatywny wpływ na sytuację niezależnego handlu detalicznego, bowiem uniemożliwia niezależnym polskim przedsiębiorcom skuteczne konkurowanie na rynku.

WARTOŚCIOWY I ZASKAKUJĄCY RYNEK

Kolejna odsłona rankingu wyraźnie pokazuje, że nie wszyscy producenci piwa traktują handel małoformatowy fair. Jednak z przyjemnością i nieskrywaną satysfakcją jesteśmy również w stanie wskazać tych, którzy zaopatrują w swoje marki zarówno duże, jaki małe niezależne sklepy. Sam rynek handlu detalicznego piwem przechodzi ciągłe przeobrażenia. To efekt pojawienia się kilka lat temu potężnego już dziś segmentu piw rzemieślniczych, które Polacy bardzo polubili. Widać również odwrót konsumentów od mocnych i ciemnych piw w kierunku piw specjalnych (np. radlerów i piw smakowych) oraz bezalkoholowych. Niemniej najpopularniejszy nad Wisłą gatunek - lager - wciąż jest bezkonkurencyjny. Według ZPPP Browary Polskie w 2016 r. branża piwowarska w Polsce zanotowała wzrost ilościowy sprzedaży o 2,1 proc.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10937

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748244

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane