Praca w handlu: Rosnąca liczba ofert nie idzie w parze z rosnącą liczbą kandydatów

www.portalspozywczy.pl 13 października 2016 10:50

Ofert pracy dla pracowników sprzedaży jest coraz więcej. W I półroczu br. opublikowano ponad 94 tys. ogłoszeń, czyli aż o 15 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku – wynika z danych Pracuj.pl. Jednak rosnąca liczba ofert nie idzie w parze z rosnącą liczbą kandydatów.

- Pracownicy specjalizujący się w handlu i sprzedaży od dłuższego czasu mogą przebierać w ofertach pracy. Dlatego rekruterzy, żeby znaleźć odpowiednich kandydatów, muszą włożyć w to wiele wysiłku i umiejętnie zaplanować wszystkie etapy procesu. Specjaliści HR muszą się zmagać m.in. z takimi trudnościami jak sprawna selekcja aplikacji, bo niektóre z życiorysów pozostawiają wiele do życzenia czy zmienne oczekiwania kandydatów – mówi Izabela Bartnicka, ekspert eRecruiter.

Kategoria „handel i sprzedaż” jest bardzo pojemna. Duże zapotrzebowanie na specjalistów z tej dziedziny zgłaszają zarówno sklepy, banki jak i firmy zajmującej się sprzętem IT. Stąd ogłoszeń każdego dnia pojawia się nawet kilkaset.

– Sprzedaż doradcza jest bardzo specyficzna. Nie każdy odnajduje się w handlu, ponieważ codzienna praca na hali sprzedaży nie zawsze jest łatwa. Duża dynamika zmian nowych technologii budzi często strach wśród kandydatów, ale z drugiej strony dla pasjonatów, taka praca jest dobrym sposobem na bycie zawsze na czasie. Od początku 2016 roku można jednak zaobserwować że coraz trudniej pozyskać ciekawych, otwartych kandydatów, którzy będą chcieli na dłużej związać się z firmą. Czasem albo w ogóle nie pojawiają się oni na rozmowach kwalifikacyjnych albo rezygnują po kilku dniach, bo nie odnajdują się w roli sprzedawcy. Nie pomaga, również stereotyp sprzedawcy, który dość często funkcjonuje na rynku pracy – mówi Izabela Paciorek, specjalista ds. Rozwoju Personalnego, Media-Saturn Holding Polska Sp. z.o.o.

- Oczekiwania kandydatów zmieniają się z każdym rokiem. Rośnie świadomość ludzi odnośnie ich praw, oraz tego, co pracodawca może zaoferować oprócz pensji. Warto dodać, że czego innego oczekują osoby dopiero wchodzące na rynek pracy, a czegoś innego osoby już posiadające doświadczenie. Pracownicy od początku współpracy oczekują jasnych zasad, za co i jak są wynagradzani, od czego np. zależy ich premia i jaki mają na nią wpływ – mówi Izabela Paciorek.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8802

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.