Prawie 13-proc. wzrost przychodów Grupy AmRest za trzy kwartały 2015 r
Sprzedaż Grupy AmRest wzrosła w trzecim kwartale 2015 roku o 12,5% i wyniosła
861 mln zł w porównaniu do 765 mln zł w analogiczny m okresie roku ubiegłego. Skumulowane przychody AmRest za trzy kwartały 2015 roku wyniosły 2 421 mln zł były o 12,4% wyższe w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Przychody ze sprzedaży wygenerowane w Europie Środkowo-Wschodniej wyniosły
w trzecim kwartale 2015 roku 517 mln zł i były o 15,3% wyższe niż przed rokiem. Zagregowane
przychody wygenerowane w trzech kwartałach 2015 roku wzrosły o 13,7%.
- Rosnąca dynamika sprzedaży to efekt pozytywnych trendów sprzedaży porównywalnej („LFL”) obserwowanych w każdej z marek i każdym regionie tej dywizji. Dodatkowo do wzrostów przychodów przyczyniło się dynamiczne tempo otwarć (w okresie od 1 października 2014 r. do 30 września 2015 r.
AmRest otworzył w regionie CE 41 nowych restauracji) oraz przejęcie sieci kawiarni Starbucks w
Rumunii i Bułgarii (łącznie 23 kawiarnie). Na koniec trzeciego kwartału 2015 dywizja CE liczyła
519 restauracji - podsumowuje zarząd.
Przeczytaj także:
Sprzedaż dywizji rosyjskiej wyrażona w walucie lokalnej wzrosła w trzecim kwartale 2015 roku o
31,3% dzięki utrzymującym się dwucyfrowym trendom sprzedaży LFL oraz dużej skali nowych
otwarć w roku ubiegłym. Z uwagi na utrzymującą się niepewność geopolityczną w regionie,
tempo wzrostu sieci KFC zostało w 2015 roku ograniczone i w okresie od 1 października 2014r.
do 30 września 2015r. AmRest otworzył na tym rynku 19 nowych restauracji. Z uwagi na
osłabienie rubla sprzedaż dywizji rosyjskiej wyrażona w złotówkach była o 9,5% niższa, niż
przed rokiem i wyniosła 98 mln zł w trzecim kwartale 2015 roku.
W trzecim kwartale 2015 roku Grupa AmRest po raz kolejny osiągnęła rekordowe wyniki.
Pozytywne trendy sprzedażowe w połączeniu z szeregiem działań mających na celu dalszą
poprawę marż zaowocowały osiągnięciem 123 mln zł zysku EBITDA oraz 14,3% marży. Wzrost
marży EBITDA o 1,2 pp w stosunku do zeszłego roku został osiągnięty głównie dzięki
korzyściom skali oraz oszczędnościom w większości obszarów kosztów operacyjnych.
Przeczytaj także:
- Na poprawę zyskowności duży wpływ miały relatywnie niższe koszty zużycia surowców, wynikające
zarówno z korzystnych uwarunkowań na rynku dostaw, jak i lepszego zarządzania ofertą dań w
restauracjach. Wyraźnie niższe niż przed rokiem zanotowano też przedotwarciowe koszty budowy
nowych restauracji - wyjaśnia zarząd.
Działalność Grupy AmRest w dużej mierze koncentruje się na rozwoju i wzmacnianiu obecności
na dojrzałych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej oraz Hiszpanii. W tychże regionach
zaobserwowano najwyższe przyrosty zysku EBITDA w trzecim kwartale 2015 roku.
Zysk EBITDA dywizji CE w trzecim kwartale 2015 roku wyniósł 77 mln zł o był o 13 mln
wyższy, niż przed rokiem (wzrost o 20%). Marża EBITDA wzrosła w tym czasie o 0,6pp
osiągając poziom 15%.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WYBRANE DLA CIEBIE
- 12:45 Sprzedaż Biedronki w I kw. wzrosła o niemal 12 proc. Sieć otworzyła netto 2...
- 12:31 Carrefour podpisał z konkurencyjnym Système U umowę dotyczącą wspólnych zakupów
- 12:23 Pracownicy Biedronki dostaną 2 tys. zł nagród rocznych
- 12:19 Inspekcja Handlowa miała zastrzeżenia do 80 proc. zbadanych restauracji
- 12:13 W sobotę Biedronka otworzy sklep w Sosnowcu
- 11:53 Dwie trzecie Ukraińców przyjeżdża do Polski szukać pracy
- 11:45 Poczta Polska: Poczynania Żabki to autonomiczna decyzja zarządu sieci
- 11:38 Analitycy DM mBanku poprawy wyników TXM w tym roku
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
Starbucks: Przyjdź po kawę ze swoim kubkiem
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Lidl odpowiada Biedronce "tanią sobotą"
-
Na niehandlowych niedzielach mogą skorzystać takie sieci jak: Biedronka,...
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Analitycy spodziewają się dwucyfrowych wzrostów sprzedaży LPP i CCC
- 3 Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
- 4 Media Expert wchodzi do Rybnika
- 5 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
- 6 Były prezes Tesco Polska nie zamierza wracać do pracy w handlu
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
SZUKAJ PRZETARGÓW
POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Ursus (Szamoty), Posag 7 Panien 16, Next Ursus II etap, Passion-7B76
- Mieszkanie, Warszawa Ursus (Szamoty), Posag 7 Panien 16, Next Ursus II etap, Passion-7B75
- Mieszkanie, Warszawa Ursus (Szamoty), Posag 7 Panien 16, Next Ursus II etap, Passion-7B73
- Mieszkanie, Warszawa Ursus (Szamoty), Posag 7 Panien 16, Next Ursus II etap, Passion-7B71