Prawie co piąty konsument za zakupy w sieci płaci elektronicznie z przyzwyczajenia

Autor: pr, dlahandlu.pl 14 lutego 2017 09:16

Jak wynika z raportu Izby Gospodarki Cyfrowej „Płatności Cyfrowe 2016” dla zwolenników płatności elektronicznych przyzwyczajenie jest niemal tak samo ważne, jak dla tych, którzy wolą sięgać po gotówkę. 19 proc. z nich właśnie z przyzwyczajenia rozlicza się online

Jednak najważniejsze w ich przypadku są - wygoda (61 proc. wskazań) oraz szybkość realizacji i doręczanie przesyłek (42 proc. wskazań). 11 proc. ankietowanych stawia na płatności bezgotówkowe ze względów bezpieczeństwa, a 9 proc. z powodu obniżenia kosztów całej transakcji.

Warto zwrócić uwagę, że kobiety płacą online przede wszystkim ze względu na wygodę, a mężczyźni z powodu szybkiej realizacji. To kobiety napotkały na problemy podczas rozliczeń gotówkowych i głównie one transakcje bezgotówkowe doceniają za bezpieczeństwo. Wygoda w płatnościach elektronicznych ma największe znaczenie dla e-kupujących z większych miast. Mieszkańcy mniejszych miast stawiają tutaj na szybkość. Reprezentanci wsi rozliczają się online z przyzwyczajenia i obawy o dodatkowe koszty. Podobne obawy deklarują konsumenci poniżej 18 roku życia. Najstarsi przywiązują ogromną uwagę do wygody i szybkości realizacji, gdy płacą w sieci.

- Płatności elektroniczne stają się nieodłącznym elementem naszego życia. Korzystamy z nich coraz chętniej, za pomocą coraz większej liczby urządzeń i w coraz większej liczbie miejsc – zarówno w świecie fizycznym, jak i w internecie. Transakcje internetowe to najszybciej rozwijający się segment płatności Visa – komentuje Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce. Wkrótce wdrożymy w Polsce Visa Checkout – rozwiązanie, które znacznie uprości płacenie w sieci, zarówno z poziomu urządzeń stacjonarnych jak i mobilnych – dodaje.

Dlaczego wciąż płacimy gotówką za zakupy w sieci?
Osoby, którym zdarza się płacić gotówką za e-zakupy najczęściej robią to w przypadku nowych sklepów, do których nie mają jeszcze zaufania (21 proc. wskazań), a także z przyzwyczajenia (również 21 proc. wskazań). Co piąty badany boi się, że nie otrzyma zamówionego produktu i wtedy decyduje się na płatność przy odbiorze. Jednocześnie prawie połowa konsumentów w tej grupie (49 proc.) deklaruje, że w 2017 roku zamierza zacząć płacić elektronicznie. Warto podkreślić, że e-kupujący decydują się na tradycyjną płatność, gdy wartość artykułu bądź usługi jest stosunkowo wysoka. 15 proc. z nich płaci tak za komputery, oprogramowanie, inne urządzenia elektroniczne i sprzęty domowe, zaś 12 proc. za biżuterię. Warto odnotować, że do tradycyjnych rozliczeń wyraźnie przyzwyczajeni są mieszkańcy miast o populacji 200-500 tys. nabywający w internecie biżuterię oraz kupujący mieszkający na wsi, którzy zamawiają artykuły odzieżowe i obuwnicze.


Raport „Płatności cyfrowe 2016” powstał na podstawie badania rynkowego zrealizowanego przez agencję badawczą Mobile Institute metodą CAWI (Computer-Assisted Web Interview) przy pomocy elektronicznych ankiet responsywnych emitowanych na stronach WWW oraz w wysyłce mailowej. Dane zbierane były w dniach 24 listopada - 3 grudnia 2016 r. Zebrano opinie 2051 internautów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,29

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane