Prawie co piąty konsument za zakupy w sieci płaci elektronicznie z przyzwyczajenia

Autor: pr, dlahandlu.pl 14 lutego 2017 09:16

Jak wynika z raportu Izby Gospodarki Cyfrowej „Płatności Cyfrowe 2016” dla zwolenników płatności elektronicznych przyzwyczajenie jest niemal tak samo ważne, jak dla tych, którzy wolą sięgać po gotówkę. 19 proc. z nich właśnie z przyzwyczajenia rozlicza się online

Jednak najważniejsze w ich przypadku są - wygoda (61 proc. wskazań) oraz szybkość realizacji i doręczanie przesyłek (42 proc. wskazań). 11 proc. ankietowanych stawia na płatności bezgotówkowe ze względów bezpieczeństwa, a 9 proc. z powodu obniżenia kosztów całej transakcji.

Warto zwrócić uwagę, że kobiety płacą online przede wszystkim ze względu na wygodę, a mężczyźni z powodu szybkiej realizacji. To kobiety napotkały na problemy podczas rozliczeń gotówkowych i głównie one transakcje bezgotówkowe doceniają za bezpieczeństwo. Wygoda w płatnościach elektronicznych ma największe znaczenie dla e-kupujących z większych miast. Mieszkańcy mniejszych miast stawiają tutaj na szybkość. Reprezentanci wsi rozliczają się online z przyzwyczajenia i obawy o dodatkowe koszty. Podobne obawy deklarują konsumenci poniżej 18 roku życia. Najstarsi przywiązują ogromną uwagę do wygody i szybkości realizacji, gdy płacą w sieci.

- Płatności elektroniczne stają się nieodłącznym elementem naszego życia. Korzystamy z nich coraz chętniej, za pomocą coraz większej liczby urządzeń i w coraz większej liczbie miejsc – zarówno w świecie fizycznym, jak i w internecie. Transakcje internetowe to najszybciej rozwijający się segment płatności Visa – komentuje Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce. Wkrótce wdrożymy w Polsce Visa Checkout – rozwiązanie, które znacznie uprości płacenie w sieci, zarówno z poziomu urządzeń stacjonarnych jak i mobilnych – dodaje.

Dlaczego wciąż płacimy gotówką za zakupy w sieci?
Osoby, którym zdarza się płacić gotówką za e-zakupy najczęściej robią to w przypadku nowych sklepów, do których nie mają jeszcze zaufania (21 proc. wskazań), a także z przyzwyczajenia (również 21 proc. wskazań). Co piąty badany boi się, że nie otrzyma zamówionego produktu i wtedy decyduje się na płatność przy odbiorze. Jednocześnie prawie połowa konsumentów w tej grupie (49 proc.) deklaruje, że w 2017 roku zamierza zacząć płacić elektronicznie. Warto podkreślić, że e-kupujący decydują się na tradycyjną płatność, gdy wartość artykułu bądź usługi jest stosunkowo wysoka. 15 proc. z nich płaci tak za komputery, oprogramowanie, inne urządzenia elektroniczne i sprzęty domowe, zaś 12 proc. za biżuterię. Warto odnotować, że do tradycyjnych rozliczeń wyraźnie przyzwyczajeni są mieszkańcy miast o populacji 200-500 tys. nabywający w internecie biżuterię oraz kupujący mieszkający na wsi, którzy zamawiają artykuły odzieżowe i obuwnicze.


Raport „Płatności cyfrowe 2016” powstał na podstawie badania rynkowego zrealizowanego przez agencję badawczą Mobile Institute metodą CAWI (Computer-Assisted Web Interview) przy pomocy elektronicznych ankiet responsywnych emitowanych na stronach WWW oraz w wysyłce mailowej. Dane zbierane były w dniach 24 listopada - 3 grudnia 2016 r. Zebrano opinie 2051 internautów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,60

  • Śr

    0,30

  • Min

    0,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8910

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.