Prezes A.Blikle: Sieci będą szukać miejsca poza centrami handlowymi

www.portalspozywczy.pl 25 lipca 2013 13:58

Kryzys gospodarczy, który skłania Polaków do większych oszczędności to jedno z największych wyzwań, z którymi muszą zmierzyć się cukiernie. Kolejnym są ceny najmu w centrach handlowych, które pozostały na poziomach sprzed 7-8 lat. - Dlatego, moim zdaniem, wkrótce na polskim rynku wiele marek będzie szukało miejsca poza centrami handlowymi - mówi Mark Forkun, prezes firmy A.Blikle.

Jesteśmy w fazie gospodarczej, która jest bardzo niestabilna. Najgorsza dla nas jest niepewność, co się dzieje na rynku, czy rynek się kurczy, czy może już wychodzimy z tego dołka? Obawiamy się, że media i politycy będą dalej dołować zwykłego Polaka, mówiąc o tym, że jest źle i będzie jeszcze gorzej. Ma to negatywny wpływ na polską gospodarkę, powoduje, że konsumenci boją się, czy będą mieć jutro pracę, obawiają się, czy wziąć kredyt i bardziej dbają o zawartość swoich portfeli - mówi Mark Forkun.

Jak ocenia, centra handlowe oferują ceny wynajmu jednego metra kwadratowego, wywodzące się z lat 2005-2006. - Ich menadżerowie zaczynają rozumieć, że rynek się zmienia i że oni też muszą dostosować swoją ofertę do tych zmian, ale to jest bolesny proces - mówi.

Natomiast nie zgadza się on z opinią, iż małe cukiernie masowo upadają. - Są niewielkie firmy rodzinne, mające 2-3 placówki, które wytwarzają lody, ciasta, torty w sposób rzemieślniczy i bardzo dobrze prosperują. I to pomimo konkurencji, bo na rynku jest wiele dużych, małych i średnich międzynarodowych firm, które oferują cały wachlarz produktów cukierniczych - podkreśla Mark Forkun.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8802

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.