Prezes Almy: Aby obsłużyć e-klientów z Warszawy musieliśmy otworzyć oddzielny magazyn

Autor: dlahandlu.pl/KPMG 29 maja 2015 14:25

Prezes Almy: Aby obsłużyć e-klientów z Warszawy musieliśmy otworzyć oddzielny magazyn Fot. alma24.pl

- Internetyzacja życia codziennego w Polsce postępuje i na te trendy trzeba odpowiedzieć. Z tego względu Alma Market kładzie duży nacisk na obecność w nowych kanałach, przede wszystkim w formie sklepu internetowego - mówi Jerzy Mazgaj, prezes Alma Market, w komentarzu do raportu KPMG "Na rozdrożu. Wyzwania i priorytety sieci spożywczych w Polsce".

Innym zjawiskiem zauważalnym w kanale online jest większy koszyk zakupowy w porównaniu z kanałem fizycznym. Wynikać może to z darmowej dostawy przy określonej wartości zakupów, ale także z faktu, że w przypadku konieczności zrobienia dużych zakupów - a więc i ciężkich - dostawa do domu jest wielkim ułatwieniem.

- Dochodzi tu aspekt unikalności naszej oferty i wielkości sieci fizycznych sklepów – wielu z naszych produktów klient nie znajdzie w sklepach w pobliżu swojego miejsca zamieszkania, a nie jesteśmy w stanie być wszechobecni jak dyskonty. Tak więc, choć e-commerce nie jest uniwersalną receptą dla każdej sieci detalicznej, w naszym przypadku się sprawdza. W kanale internetowym realizujemy już 8 proc. naszej rocznej sprzedaży, a żeby obsłużyć klientów z Warszawy, musieliśmy otworzyć oddzielny magazyn na zamówienia internetowe - podkreśla prezes Alma Market.

Sieć zarządzana przez Jerzego Mazgaja stara się także wykorzystać możliwości związane z technologią mobilną. Uruchomiła np. aplikację Smart Menu, dzięki której klienci otrzymują przepisy i porady kulinarne powiązane z listami zakupowymi.

- Możliwości wykorzystania nowych technologii jest bardzo wiele, np. w połowie 2014 roku we współpracy z firmą Samsung umożliwiliśmy klientom zakupy w sklepie internetowym wyłącznie przy wykorzystaniu telewizora - mówi Mazgaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8789

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.