Prezes bdsklep.pl: Zamknięcie sklepu alma24.pl to strata dla całej branży

Autor: dlahandlu.pl 31 października 2016 17:43

Prezes bdsklep.pl: Zamknięcie sklepu alma24.pl to strata dla całej branży Jacek Palec, prezes bdsklep.pl, fot. Żelazna Studio

- O kłopotach Almy słyszeliśmy już od jakiegoś czasu. Mieliśmy jednak nadzieję, że zacznie powoli wychodzić na prostą, ponieważ każde takie zdarzenie wpływa negatywnie na cały rynek. Wiadomość o zamknięciu e-platformy alma24.pl nie była może dużym zaskoczeniem, ale jest to spora strata dla branży - komentuje Jacek Palec, CEO bdsklep.pl.

- Z naszego punktu widzenia każdy podmiot, który poprzez swoją działalność promuje zakupy online produktów z sektora FMCG, przyczynia się do napędzania i rozwoju całej kategorii, co jest korzystne dla wszystkich graczy. Zakończenie działalności przez jeden z podmiotów będących w forpoczcie rynku e-groceries w Polsce nie oznacza automatycznie ograniczenia konsumentom dostępu do zakupów żywnościowych online. Rynek jest konkurencyjny i daje wiele możliwości wyboru. Takie podmioty jak bdsklep.pl jest w stanie zaoferować dotychczasowym klientom alma24.pl bardzo zbliżoną usługę - uważa Jacek Palec.

I dodaje: - Patrząc na dzisiejszą sytuację rynkową, zauważamy 3 istotne wyzwania i czynniki wpływające na kondycję branży. Pierwszy to presja cenowa - e-klienci oczekują od sklepów online'owych atrakcyjnych, niższych niż w tradycyjnym markecie cen. Ceny produktów są niezmiennie jednym z podstawowych czynników, które wpływają na decyzję zakupową klientów. Jednak coraz większa ich grupa dostrzega jakościową zmianę, jaką niesie ewolucja zwyczajów zakupowych i odzyskiwanie czasu na inne aktywności. Dlatego też w tym miejscu patrzymy z dużym optymizmem w przyszłość - mówi CEO bdsklep.pl.

Jako drugi czynnik wymienia efektywny model biznesowy. – Konieczne jest znalezienie i wdrożenie takich rozwiązań, które zapewnią stabilność przy szybkim skalowaniu biznesu na tym dynamicznie rozwijającym się rynku. Z tej perspektywy włączenie do asortymentu bdsklep.pl produktów świeżych jest pomysłem ryzykownym i nieopłacalnym. Trzecie ogniwo to togistyka – to olbrzymie koszty oraz nieustanna inwestycja. Odpowiednie zarządzanie nią to kluczowy czynnik do obniżenia kosztów prowadzenia działalności przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości usług, których oczekują klienci - uważa Jacek Palec.

- Jako gracz obserwujemy bacznie to, co się dzieje i sami się mierzymy z powyższymi wyzwaniami. Dlatego staramy się nie tylko zaskakiwać bardzo szerokim portfolio produktowym (140 000 artykułów), ale także zwracamy uwagę na ich jakość – oferujemy tylko znane, sprawdzone marki. Dzięki korzystaniu z zewnętrznych dostawców usług logistycznych, możemy nie tylko kontrolować wydatki, ale dotrzeć w dowolne miejsce na terenie Polski i Europy. Przy całej tej sytuacji warto podkreślić jedną istotną rzecz – rynek zakupów online będzie nadal rósł i bardzo możliwe, że w coraz szybszym tempie - podsumowuje Jacek Palec.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • leon 2016-11-12 22:43:29

    pan jacek jak zawsze ma rację,

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,30

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8149

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556184

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.