Prezes Carrefour Polska: Chcemy dać naszym menedżerom jak najwięcej samodzielności

www.portalspozywczy.pl 17 lutego 2015 20:15

Polski rynek jest niezwykle konkurencyjny, ponieważ sieci handlowe nie tylko ostro walczą o klienta, ale również o udziały w rynku. W ostatnich kwartałach największym wyzwaniem dla firm handlowych w Polsce były przede wszystkim deflacja i mocny spadek cen produktów spożywczych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Guillaume de Colonges, prezes zarządu Carrefour Polska.

Jego zdaniem deflacja to dość niezwykłe zjawisko w sytuacji gdy polska gospodarka szybko się rozwija. - Oczywiście wiemy, że złożyło się nią kilka czynników, m.in. rosyjskie embargo na polskie warzywa i owoce, mięso i przetwory mleczarskie, które w rezultacie doprowadziło do nadpodaży tych produktów na krajowym rynku i do wyraźnego spadku cen - wyjaśnia Guillaume de Colonges.

Jak wyjaśnia szef Carrefoura, jego firma nie pozostaje obojętna na sytuację polskich producentów i aktywnie promuje eksport polskich produktów. - Tylko w ostatnim kwartale ubiegłego roku wysyłaliśmy m.in. do naszych sklepów w Rumunii czy we Włoszech, łącznie kilkaset ton polskich owoców i warzyw - wylicza prezes.

Kolejne miesiące na rynku będą nadal trudne, ale przedstawicel francuskiej sieci jest optymistą. - Jeśli chodzi o przyszłą sytuację na rynku, to w naszej ocenie, w najbliższych miesiącach można spodziewać się dalszej deflacji, która w drugiej połowie roku zmieni się zapewne w lekką inflację. Będzie to pozytywny sygnał dla detalistów. Co ważne, eksperci oczekują również w najbliższych latach stabilnego wzrostu gospodarczego w Polsce, opartego na wzroście inwestycji i eksportu, a także rosnącej konsumpcji wewnętrznej - łumaczy w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Guillaume de Colonges.

Podkreśla, że jeśli chodzi o sprzedaż w sklepach sieci Carrefour w Polsce to widzi pozytywny trend. Szczególnie był on zauważalny w IV kwartale 2014 r.

- Poprawiające się wyniki sprzedaży to m.in. efekt realizacji strategii dostosowania oferty i koncepcji działania sklepów do lokalnych rynków i przekazania większych kompetencji personelowi placówek. Nasi menadżerowie pracujący bezpośrednio w sklepach, są w coraz większym stopniu odpowiedzialni za działanie swoich placówek, dzięki czemu coraz mocniej angażują się w pracę z klientami. Końcowy efekt, mimo iż jest oczywiście uzależniony od konkretnego sklepu, a także miasta i rynku, na którym placówka działa, jest pozytywny - wyjaśnia serwisowi portalspozywczy.pl prezes sieci Carrefour w Polsce.

I dodaje: - Chcemy dać naszym menadżerom jak najwięcej samodzielności, przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniej dozy wsparcia i kontroli nad ich poczynaniami. To właśnie oni wiedzą najlepiej, czego oczekują klienci w danej lokalizacji.

Carrefour Polska swój pierwszy hipermarket otworzył w 1997 roku w Łodzi. Obecnie, pod szyldem Carrefour w Polsce działa ponad 700 sklepów w różnych formatach: są to hiper- i supermarkety oraz sklepy osiedlowe. Carrefour jest także właścicielem i zarządcą centrów handlowych, skupionych w dużych i średnich miastach. Ofertę handlową naszych sklepów uzupełniają stacje paliw.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,50

  • Śr

    7,06

  • Min

    5,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9079

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.