Prezes Dino: Otoczenie rynkowe nam sprzyja. Sprzedaż nadal będzie rosła dynamicznie

Autor: dlahandlu.pl 15 listopada 2017 09:25

Prezes Dino: Otoczenie rynkowe nam sprzyja. Sprzedaż nadal będzie rosła dynamicznie Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska SA. Fot. Dino

Dino Polska spodziewa się, że widoczne w tym roku pozytywne tendencje na rynku konsumenckim -  zwiększona siła nabywcza Polaków i rosnące ceny konsumpcyjne - utrzymają się także w kolejnych kwartałach, co pozwoli spółce utrzymać wysoką dynamikę sprzedaży LfL. Spółka podtrzymuje swoje plany otwarć, które zakładają przekroczenie liczby 1200 otwartych sklepów do końca 2020 roku.

- Realizujemy strategię opartą na rozwoju organicznym, kontynuując szybki wzrost liczby sklepów i przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów. W efekcie wypracowaliśmy po dziewięciu miesiącach bardzo dobre wyniki sprzedaży, na poziomie zbliżonym do osiągniętych w całym 2016 roku. Jednocześnie odnotowujemy rosnącą rentowność i konsekwentny wzrost wyniku netto - mówi Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A. Zwraca uwagę, że wzrost sprzedaży like for like utrzymuje się na wysokim, dwucyfrowym poziomie. W samym trzecim kwartale wyniósł 16,1 proc., a narastająco w okresie dziewięciu miesięcy 2017 roku 15,2 proc.

- Otoczenie rynkowe, w tym zwiększona siła nabywcza Polaków związana z poprawiającą się sytuacją ekonomiczną i rosnące ceny konsumpcyjne, sprzyja rynkowi handlu detalicznego artykułami spożywczymi. Uważamy, że pozytywne tendencje widoczne na rynku konsumenckim w tym roku utrzymają się także w kolejnych kwartałach, a to, w połączeniu z atrakcyjnością naszego formatu supermarketów proximity, powinno pozwolić na utrzymanie dotychczasowej dynamiki wzrostu skali działalności i wysokiego wzrostu sprzedaży LfL – dodaje Szymon Piduch.

W całym 2017 roku Dino planuje otworzyć przynajmniej 140 sklepów. Na koniec września 2017 roku sieć Dino liczyła 718 sklepów, o 129 sklepów więcej w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Równocześnie grupa miała zabezpieczonych 469 lokalizacji pod budowę nowych marketów, czyli o 41,7% więcej niż przed rokiem. W okresie trzech kwartałów br. otwartych zostało łącznie 90 nowych sklepów Dino wobec 78 otwarć rok wcześniej. W III kwartale 2017 r. sieć otworzyła 41 nowych sklepów wobec 33 w III kwartale 2016 r.

- Rynek handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce regularnie rośnie. Dobra sytuacja rynkowa, rosnące dochody Polaków, dynamika cen konsumpcyjnych sprzyjają całemu rynkowi handlu detalicznego artykułami spożywczymi jak i segmentowi proximity - czytamy w komunikacie Dino.

Spółka ocenia, że utrzymujący się rekordowo niski poziom bezrobocia w Polsce (w październiku stopa bezrobocia wyniosła 6,6%) oraz  stopniowa poprawa sytuacji ekonomicznej Polaków mają wpływ na rosnącą siłę nabywczą i wzrost konsumpcji. Według NBP wzrost gospodarczy Polski wyniesie 4,2% w 2017 r. oraz 3,6% w 2018 r. Czynniki te są dobrym prognostykiem dla branży handlu detalicznego artykułami spożywczymi na kolejne kwartały.

  • Stokrotna 2017-11-16 08:53:24

    Wy też płacicie ludziom tak marnie jak stokrotka?

  • Maria 2017-11-15 14:48:53

    Byłoby dobrze, gdyby każdy sklep Dino sprzedawał produkty wytworzone w jego okolicy, czy to na jednej tylko półce czy jednym regale. My szukamy takich produktów, które są z naszej okolicy, powiatu, regionu. Konsumentka

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    19,20

  • Śr

    9,77

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9343

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane