Prezes Dino: W 2017 r. koszty wynagrodzeń wzrosły o 40 proc.

Autor: dlahandlu.pl 19 marca 2018 13:10

Prezes Dino: W 2017 r. koszty wynagrodzeń wzrosły o 40 proc. fot. Dino

Dino Polska zamierza utrzymać dwucyfrowe tempo wzrostu sprzedaży LfL oraz poprawiać rentowność - poinformował prezes spółki Szymon Piduch. Dodał, że w 2017 roku koszty wynagrodzeń wzrosły o 40 proc.

- Będziemy pracować nad utrzymaniem wysokiego wzrostu LfL. Oczekujmy, że w tym roku sprzedaż LfL także wzrośnie dwucyfrowo - powiedział. - Na skutek ekspansji sieci, nasza siła zakupowa będzie rosła, co powinno przełożyć się na lepsze warunki u dostawców. Oczekujemy, że rok do roku będziemy poprawiać naszą rentowność - dodał.

Dodał, że w 2017 roku koszty wynagrodzeń wzrosły o 40 proc. m.in. na skutek zatrudnienia większej liczby pracowników, wzrostu płacy minimalnej i podwyżek. W tym roku koszty wynagrodzeń będą dalej rosły.

Przypomnijmy, że w 2017 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Dino sięgnęły 4 515,9 mln zł i były o 34 proc. większe niż rok temu. Dynamiczny wzrost przychodów był wynikiem rozwoju sieci o nowe placówki oraz wzrostu sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL), który wyniósł w 2017 r. 16,2 proc. wobec 11,3 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej.

Prezes podkreślił, że choć nie wykluczone są akwizycje regionalnych sieci, rozwój Dino oparty jest na własnych sklepach. -Wierzymy, że jest to dla nas najlepszy sposób na wzrost. Nie wykluczamy przejęć, ale nie chcemy wywracać do góry nogami naszego modelu rozwoju – poprzez budowanie własnych sklepów na własnych działkach. Są sieci regionalne, które pasowałyby do nas ale na razie nie stać nas na nie. Jeśli pojawią się racjonalne ceny, będziemy rozmawiać – powiedział.

Sieć informowała już wcześniej, że do 2020 roku planuje zwiększyć liczbę sklepów do 1200. Po tym czasie, rozwój nadal będzie możliwy – zapewnia spółka.

- Nadal będziemy budować bazę działek, by tworzyć podstawę pod rozwój po 2020 roku. Zamierzamy otwierać nowe sklepy zarówno na tych obszarach, gdzie już znajdują się nasze placówki, jak i w regionach, gdzie jeszcze nas nie ma, czyli na północy i wschodzie Polski. Uważamy, że nasz format kreuje dużą możliwość zagęszczania – powiedział Szymon Piduch.

Sieć nie zamierza rozwijać konceptu franczyzowego, choć przyznaje, że niektóre placówki Dino funkcjonują w systemie franczyzowym. – Mamy obecnie 13 marketów franczyzowych, ten model rozwija się w tempie 1 marketu rocznie – mówił prezes.

  • obserwator 2018-03-21 09:34:27

    to ładnie pracownicy byli wyciśnięci

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,89

  • Śr

    3,88

  • Min

    2,97

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4649

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 697968

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane