Prezes Dino: W tym roku przyspieszymy otwarcia sklepów i zwiększymy inwestycje

Autor: dlahandlu.pl 19 marca 2018 09:49

Prezes Dino: W tym roku przyspieszymy otwarcia sklepów i zwiększymy inwestycje Na zdj. prezes Dino Szymon Piduch

Dino Polska planuje wydać w tym roku o inwestycje 650 mln zł, wobec 457 mln zł w 2017 roku. Spółka zamierza w 2018 roku przyspieszyć tempo otwarć sklepów, uruchomić czwarte centrum dystrybucyjne oraz rozpocząć budowę drugiego zakładu mięsnego Agro-Rydzyny.

- W 2018 r. będziemy kontynuować program inwestycyjny, a jego wartość szacujemy na około 650 mln PLN. Planujemy otwarcie większej liczby sklepów niż w 2017 r. oraz uruchomienie czwartego centrum dystrybucyjnego. Rozpoczniemy także budowę drugiego zakładu mięsnego Agro-Rydzyny – mówi prezes Dino Szymon Piduch w liście do akcjonariuszy.

- Otoczenie rynkowe, w tym rosnąca siła nabywcza Polaków związana z poprawiającą się sytuacją ekonomiczną i rosnące ceny konsumpcyjne, sprzyjają rynkowi handlu detalicznego artykułami spożywczymi. Uważam, że pozytywne tendencje widoczne na rynku konsumenckim utrzymają się także w kolejnych kwartałach, a to, w połączeniu z atrakcyjnością formatu Dino – nowoczesnych supermarketów, zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów i oferujących szeroką gamę produktów spożywczych w konkurencyjnych cenach, powinno sprzyjać dalszemu wzrostowi skali działalności i poprawie sprzedaży w ujęciu like-for-like - dodał.

Jak poinformował prezes, w 2017 roku sieć marketów Dino powiększyła się o 147 nowych sklepów i na koniec 2017 r. liczyła 775 placówek. Łączna powierzchnia sali sprzedaży 31 grudnia 2017 r. osiągnęła poziom 295,2 tys. m2 i była o 23,8 proc. większa niż rok wcześniej. Geograficznej ekspansji marketów towarzyszy wysoki wzrost przychodów ze sprzedaży w istniejących sklepach (like-for-like), który w 2017 r. wyniósł 16,2 proc. Jak ocenia Szymon Piduch, było to wynikiem konsekwentnej pracy nad asortymentem produktów, które oferujemy naszym klientom.

- Monitorujemy ich preferencje i dostosowujemy naszą ofertę, poświęcając dużo uwagi produktom świeżym oraz markowym. Częściowo za wzrost sprzedaży like-for-like odpowiada także proces dojrzewania naszej sieci i rosnąca rozpoznawalności marki Dino. W ostatnich trzech latach zwiększyliśmy liczbę marketów o 365, co stanowiło 47 proc. wszystkich placówek handlowych Dino na koniec 2017 r. – powiedział prezes Dino.

Znaczący wzrost sprzedaży like-for-like w połączeniu z rozwojem sieci Dino skutkował wzrostem skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży o 34 proc. do 4,5 mld PLN w 2017 r. z 3,4 mld PLN w 2016 r. Rosnące korzyści skali i dźwigni operacyjnej pozwoliły na dalszą poprawę rentowności prowadzonego biznesu. Wynik EBITDA zwiększył się w 2017 r. o 39 proc. do 401 mln PLN.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    20,65

  • Śr

    11,93

  • Min

    9,33

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 3987

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 699518

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane