Prezes Eurocash: Część graczy włożyła mnóstwo pieniędzy w nieskuteczną wojnę cenową

www.portalspozywczy.pl 25 kwietnia 2014 18:24

Eurocash podsumował ubiegły rok na rynku handlu jako ciężki, ale rok 2014 powinien już przynieść poprawę w sektorze - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Luis Amaral, prezes i główny udziałowiec Grupy Eurocash.

- Dla handlu ubiegły rok - tak jak wspomniałem - był ciężki, przy symbolicznym wzroście całego rynku. Był to rok, w którym jak sądzę niektórzy gracze dostali lekcję, bo przecież część z nich włożyła mnóstwo pieniędzy w nieskuteczną wojnę cenową na rynku detalicznym, która zaprowadziła ich donikąd, bo nie poprawili sprzedaży - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Luis Amaral.

- Konsekwencją były liczne zmiany na stanowiskach prezesów poszczególnych firm. I tu powracamy do krótkowzroczności, o której wspominałem. Wiele firm jest nastawionych jedynie na bieżące wyniki sprzedaży, bez podejścia długoterminowego, czy bez uwzględnienia specyfiki polskiego rynku - stąd ponieśli bolesne konsekwencje - dodaje.

Rok 2014 powinien przynieść poprawę w sektorze handlu.

- W mojej ocenie rok 2014 powinien przynieść poprawę w sektorze handlu, chociażby dlatego, że ze strony gospodarki powinny płynąć lepsze sygnały - mówi Amaral.

- Jednocześnie, na nasz sektor w najbliższych latach znaczący wpływ będą mieć decyzje dużych firm międzynarodowych, które są obecne na polskim rynku dystrybucji, ale nie udało im się osiągnąć odpowiedniej skali działania. Są w pułapce, bo z jednej strony dużo zainwestowały w dotychczasowy rozwój, a z drugiej osiągnęły przychody na poziomie 5 czy 8 miliardów złotych, co jest stanowczo za mało, bo dystrybucja na rynku spożywczym musi mieć z założenia większą skalę. Są zatem obecni w Polsce, ale bardziej z przymusu niż z wyboru - dodaje.

- W kolejnych latach natomiast będą z pewnością podejmowali decyzje co do swojego dalszego funkcjonowania i będzie to miało wpływ na pozostałych uczestników naszego rynku - mówi również.

W ramach prowadzonych przez Grupę Eurocash różnych formatów franczyzowych skupionych jest około 11 tys. sklepów detalicznych, zaś hurtownie Eurocash Cash&Carry tworzy 158 placówek.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.