PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Prezes Eurocash: Małe sklepy pod względem wzrostu sprzedaży ustępują tylko dyskontom

Autor: dlahandlu.pl 25 września 2017 13:31

Prezes Eurocash: Małe sklepy pod względem wzrostu sprzedaży ustępują tylko dyskontom fot. Luis Amaral, fot. materiały prasowe

Według badania Nielsena, na które powołuje się Eurocash, w maju 2017 roku format małych sklepów (o powierzchni do 300 metrów kw.) zanotował za ostatnie 12 miesięcy wzrost sprzedaży o 2,7 proc. Sprzedaż w supermarketach (300-2500 metrów kw.) urosła o 2,5 proc. a hipermarketach spadła o 0,1 proc. Dyskonty zanotowały wzrost o 5,8 proc.

– Choć co roku słyszymy, że liczba małoformatowych sklepów spożywczych systematycznie maleje, to właśnie tzw. mały format pozostaje główną siłą polskiego rynku FMCG, co jest ewenementem w skali europejskiej. Małe i średnie sklepy mają łącznie ponad 40-proc. udział w łącznej wartości sprzedaży żywności i innych produktów szybko rotujących w Polsce - powiedział Luis Amaral, Prezes Grupy Eurocash.

- Prawdą jest, że sklepów jest mniej, ale te, które pozostają, bo potrafią sprostać oczekiwaniom dzisiejszych konsumentów, sprzedają więcej. Najnowsze dane rynkowe pokazują, że pod względem tempa wzrostu wartości sprzedaży, sklepy małoformatowe radzą sobie zdecydowanie lepiej niż hipermarkety, ustępując jedynie dyskontom - dodaje.

Jak tłumaczy, zadaniem Grupy Eurocash, jako partnera niezależnego handlu w Polsce, jest zapewnienie rozwoju partnerów grupy w perspektywie kolejnych 5-10 lat. Dlatego firma inwestuje w innowacyjne koncepty i formaty detaliczne, takie jak Duży Ben, 1 minute, abc na kołach czy Kontigo. Ponadto oferuje gotowe rozwiązania, takie jak Faktoria Win, Piwne Terytoria czy Whisky On The Rocks, pozwalające odbudować sprzedaż w kluczowych kategoriach produktów.

- Projekty te stwarzają właścicielom małych i średnich sklepów detalicznych dodatkowe możliwości rozwoju i konkurowania z dyskontami i sieciami wielkopowierzchniowymi – mówi Luis Amaral. 

Według danych Nielsena, 43,1 proc. rynku FMCG to sklepy małoformatowe, o powierzchni handlowej do 300 metrów kw. Supermarkety stanowią 16,4 proc. rynku, hipermarkety 10,7 proc., a dyskonty 29,8 proc.
 
W ciągu 12 miesięcy do maja 2017 roku wzrost sprzedaży na jeden sklep w sklepach poniżej 40 metrów kw. wyniósł 2,5 proc., w placówkach typu convenience (40-100 metrów kw.) o 1,9 proc.,  w małych supermarketach (100-300 metrów kw.) o 4,2 proc., w supermarketach 300-2500 metrów kw. o 2,9 proc., w dyskontach o 3,6 proc., a w hipermarketach spadła o 0,3 proc.
 
Z kolei dane GfK Polonia, na które powołuje się Eurocash pokazują, iż liczba małoformatowych sklepów spożywczych systematycznie spada, natomiast liczba sklepów zrzeszonych w sieciach franczyzowych i partnerskich powoli rośnie.
 
W 2010 roku małych sklepów był 116,8 tys., a w 2016 roku liczba ta spadła do 95,6 tys. Z kolei sklepów franczyzowych i partnerskich przybyło – z 20,1 tys. w 2010 roku do 28,6 tys. w 2016 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • sklepikarz 2018-01-01 15:35:56

    jeszcze rok , półtora roku temu w kolejce do kasy w euro cashu stałem godzinę. męka pańska.. teraz pusto od razu do kasy podjeżdżam i cześć. wszystko się zawaliło. kiedyś nie znałem żadnego sklepikarza tylu ludzi było w hurtowni, teraz z każdym na ty. tak mało ich zostało. nie ma nowych kompletnie. tylko ci sami jeżdżą . po drugie w marketach na promocjach o wiele taniej jest niż w hurtowni. masa sklepikarzy jeździ do marketów po towar. widać gołym okiem że ten handelek zdycha, nie ma co zaklinać rzeczywistości. kaplica. nawet gdyby obniżyli ceny w hurtowni o połowę to i tak nic nie da. Po prostu nie ma już sklepików.. wszystko to leci w dół jak niemiecki sztukas.

  • bakbar 2017-09-25 22:02:34

    jeden który broni tradycji i setek tysięcy miejsc pracy (chyba przypadkiem przy okazji przejmowania rynku) ale fakt jest faktem, że pozycja EUROCASH daje jakaś szansę tradycji... niemniej to nie Eurocash powinien to robić tylko UOKiK zmieniajac przepisy i oddzielajac kanał tradycyjny od nowoczensego w ten sposób JMD zbliżałoby się do 40% udziału w rynku nowoczesnym = ceny promocyjne z marża operacyjna a nie ciagłe zagrywki przyniesione z rodzimego rynku... taka walka o Klienta to psucie rynku

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,98

  • Śr

    7,46

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7678

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 578490

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.