Prezes Inquiry na FRSiH: Handel spożywczy w pułapce niskich cen

www.portalspozywczy.pl 17 października 2016 17:50

Prezes Inquiry na FRSiH: Handel spożywczy w pułapce niskich cen Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry. Fot. żelaznastudio

Znaleźliśmy się w pułapce – mamy coraz niższe ceny i agresywne promocje cenowe. Pytanie brzmi: co dalej? Jak z tego wybrnąć? Czy jest możliwe dalsze obniżanie cen? - mówiła Agnieszka Górnicka, prezes zarządu firmy badawczej Inquiry podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

- W ostatnich latach mogliśmy zaobserwować znaczny wzrost sprzedaży w segmencie dyskontów. W ciągu 5 lat sieci dyskontowe podwoiły swoje obroty. Temu wszystkiemu towarzyszy spadek cen, co oznacza, mamy do czynienia z coraz większą presją cenową - mówiła Agnieszka Górnicka, prezes zarządu firmy badawczej Inquiry.
Dodała, że dyskonty są obecnie bardzo popularne, ponieważ oferują klientom dobrą cenę i atrakcyjne promocje.
- Niemniej rozwija się również segment convenience, ponieważ znaczna grupa konsumentów cenią szybkość i wygodę zakupów, a nie tylko najniższe ceny - mówiła.
Agnieszka Górnicka wymieniła inne trendy w polskim handlu – między innymi powrót do naturalności i regionalności. Rosnie zainteresowanie zdrową żywnością , a nawet „super foods” , zaś dyskonty coraz częściej oferują produkty premium. - W dyskontach pojawiają się produkty luksusowe np. tekstylia łazienkowe zaprojektowane przez Zienia dla Biedronki. Niektóre dyskonty otwierają się w prestiżowych lokalizacjach, takich jak pasaż przy hotelu Hilton w Warszawie - opowiadała.
Dodała, że obecnie internetowy handel spożywczy ma znikomy udział w rynku i "bije się" o niego aż 420 sklepów internetowych. Bariery dla handlu internetowego to czas, koszt dostawy oraz świeżość produktów.
- Oprócz handlu internetowego, wg Agnieszki Górnickiej na świecie pojawiły się dwa interesujące trendy - grocerants i shoppertainment. Grocerants to połączenie sklepu spożywczego z restauracją. Można przyjść, wybrać produkty i przygotować danie. Shoppertainment to trend związany z wartością dodaną: chodzi w nim o to, żeby zakupom towarzyszyło ciekawe przeżycie. Sklepy organizują m.in. pokazy produktów, degustacje win oraz warsztaty gotowania - mówiła.
- Wiele silnych marek producenckich odkryło, że można sprzedawać emocje. Handel nie wykorzystuje tego w takim stopniu, w jakim by mógł, ponieważ cały czas jest skupiony na obniżaniu kosztów i ułatwianiu zakupów - tłumaczyła Agnieszka Górnicka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9701

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane