PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Prezes Inquiry na FRSiH: Handel spożywczy w pułapce niskich cen

www.portalspozywczy.pl 17 października 2016 17:50

Prezes Inquiry na FRSiH: Handel spożywczy w pułapce niskich cen Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry. Fot. żelaznastudio

Znaleźliśmy się w pułapce – mamy coraz niższe ceny i agresywne promocje cenowe. Pytanie brzmi: co dalej? Jak z tego wybrnąć? Czy jest możliwe dalsze obniżanie cen? - mówiła Agnieszka Górnicka, prezes zarządu firmy badawczej Inquiry podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

- W ostatnich latach mogliśmy zaobserwować znaczny wzrost sprzedaży w segmencie dyskontów. W ciągu 5 lat sieci dyskontowe podwoiły swoje obroty. Temu wszystkiemu towarzyszy spadek cen, co oznacza, mamy do czynienia z coraz większą presją cenową - mówiła Agnieszka Górnicka, prezes zarządu firmy badawczej Inquiry.
Dodała, że dyskonty są obecnie bardzo popularne, ponieważ oferują klientom dobrą cenę i atrakcyjne promocje.
- Niemniej rozwija się również segment convenience, ponieważ znaczna grupa konsumentów cenią szybkość i wygodę zakupów, a nie tylko najniższe ceny - mówiła.
Agnieszka Górnicka wymieniła inne trendy w polskim handlu – między innymi powrót do naturalności i regionalności. Rosnie zainteresowanie zdrową żywnością , a nawet „super foods” , zaś dyskonty coraz częściej oferują produkty premium. - W dyskontach pojawiają się produkty luksusowe np. tekstylia łazienkowe zaprojektowane przez Zienia dla Biedronki. Niektóre dyskonty otwierają się w prestiżowych lokalizacjach, takich jak pasaż przy hotelu Hilton w Warszawie - opowiadała.
Dodała, że obecnie internetowy handel spożywczy ma znikomy udział w rynku i "bije się" o niego aż 420 sklepów internetowych. Bariery dla handlu internetowego to czas, koszt dostawy oraz świeżość produktów.
- Oprócz handlu internetowego, wg Agnieszki Górnickiej na świecie pojawiły się dwa interesujące trendy - grocerants i shoppertainment. Grocerants to połączenie sklepu spożywczego z restauracją. Można przyjść, wybrać produkty i przygotować danie. Shoppertainment to trend związany z wartością dodaną: chodzi w nim o to, żeby zakupom towarzyszyło ciekawe przeżycie. Sklepy organizują m.in. pokazy produktów, degustacje win oraz warsztaty gotowania - mówiła.
- Wiele silnych marek producenckich odkryło, że można sprzedawać emocje. Handel nie wykorzystuje tego w takim stopniu, w jakim by mógł, ponieważ cały czas jest skupiony na obniżaniu kosztów i ułatwianiu zakupów - tłumaczyła Agnieszka Górnicka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,89

  • Śr

    3,53

  • Min

    2,57

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7204

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.