Prezes Jeronimo Martins: Polski konsument na zakupach dokonuje racjonalnych wyborów

Autor: dlahandlu.pl 22 maja 2017 11:32

Prezes Jeronimo Martins, Pedro Soares dos Santos, podsumował miniony rok w firmie. - W Polsce, czyli naszym głównym rynku, rok 2016 upłynął pod znakiem zmian wprowadzanych przez Prawo i Sprawiedliwość. Reformy objęły m.in. podwyżkę płacy minimalnej, obniżenie wieku emerytalnego i wdrożenie programu 500+. Mając na uwadze owe zmiany i mierząc się z większą presją po stronie kosztów pracy, Biedronka była w stanie zwiększyć sprzedaż w Polsce o 10,8 proc. (w lokalnej walucie) - czytamy w prezentacji opublikowanej przez Jeronimo Martins.

- Byliśmy zdeterminowani w poszerzaniu naszej oferty, widzimy jak zmienia się średni koszyk zakupowy. To utorowało nam drogę do wzrostu like-for-like o 9,5 proc., co należy uznać za znakomity wynik. EBITDA Biedronki wyniosła 707 mln euro i była wyższa o 10,3 proc. rok do roku. 
Biedronce przybyło w minionym roku 55 sklepów, zmodernizowaliśmy 221 placówek. W 2017 roku planujemy otworzyć co najmniej 90 sklepów - podkreślił Pedro Soares dos Santos.

Jak dodaje prezes Jeronimo Martins, zysk netto grupy wyniósł w 2016 roku 335 mln euro. Na dywidendę przeznaczono 167 mln euro, a inwestycje pochłonęły 482 mln euro.

Przeczytaj także:

Polski konsument na zakupach dokonuje racjonalnych wyborów, a cena wciąż odgrywa kluczową rolę. W ubiegłym roku na znaczeniu zyskały wszelkie działania promocyjne, które stały się ważnym narzędziem marketingowym i przyczyniły się do zwiększenia wartości koszyka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9338

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane