Prezes Jeronimo Martins: Polski konsument na zakupach dokonuje racjonalnych wyborów

Autor: dlahandlu.pl 22 maja 2017 11:32

Prezes Jeronimo Martins, Pedro Soares dos Santos, podsumował miniony rok w firmie. - W Polsce, czyli naszym głównym rynku, rok 2016 upłynął pod znakiem zmian wprowadzanych przez Prawo i Sprawiedliwość. Reformy objęły m.in. podwyżkę płacy minimalnej, obniżenie wieku emerytalnego i wdrożenie programu 500+. Mając na uwadze owe zmiany i mierząc się z większą presją po stronie kosztów pracy, Biedronka była w stanie zwiększyć sprzedaż w Polsce o 10,8 proc. (w lokalnej walucie) - czytamy w prezentacji opublikowanej przez Jeronimo Martins.

- Byliśmy zdeterminowani w poszerzaniu naszej oferty, widzimy jak zmienia się średni koszyk zakupowy. To utorowało nam drogę do wzrostu like-for-like o 9,5 proc., co należy uznać za znakomity wynik. EBITDA Biedronki wyniosła 707 mln euro i była wyższa o 10,3 proc. rok do roku. 
Biedronce przybyło w minionym roku 55 sklepów, zmodernizowaliśmy 221 placówek. W 2017 roku planujemy otworzyć co najmniej 90 sklepów - podkreślił Pedro Soares dos Santos.

Jak dodaje prezes Jeronimo Martins, zysk netto grupy wyniósł w 2016 roku 335 mln euro. Na dywidendę przeznaczono 167 mln euro, a inwestycje pochłonęły 482 mln euro.

Polski konsument na zakupach dokonuje racjonalnych wyborów, a cena wciąż odgrywa kluczową rolę. W ubiegłym roku na znaczeniu zyskały wszelkie działania promocyjne, które stały się ważnym narzędziem marketingowym i przyczyniły się do zwiększenia wartości koszyka.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,99

  • Śr

    0,98

  • Min

    0,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.