Prezes OFZ: Zaczynaliśmy 11 lat temu, od zera, dzisiaj mamy 100 mln zł obrotu

www.portalspozywczy.pl 27 marca 2017 09:03

Sławomir Chłoń, prezes Organic Farma Zdrowia podczas Food Show 2017 w Katowicach zapewnił, że rynek żywności eko rośnie i to bardzo. Dodał, że na świecie jest to jedyna lub jedna z niewielu branż, która od kilkudziesięciu lat permanentnie notuje wzrosty.



- W 2016 r. wartość tego rynku globalnie sięgnęła ponad 82 mld USD albo 75 mld Euro. W zasadzie na wszystkich rynkach widzimy wzrost. Widać wzrost areału pod produkcję ekologiczną na świecie. Rośnie również ilość krajów na świecie, które się tym zajmują w sposób bardzo poważny, łącznie jest to już 179 krajów, z drugiej strony rośnie też ilość produktów oraz sprzedaż i obroty - mówił Sławomir Chłoń.

Liderem na tym polu są oczywiście Stany Zjednoczone jednak UE depcze im po piętach. W 2016 roku w Niemczech zanotowano 10 proc. wzrost obrotu do 10 mld euro, we Francji 7 proc. wzrost, Hiszpanii 24 proc. wzrost. Z kolei 10 proc. zanotowały Włochy i Wielka Brytania. - W krajach, gdzie wydawałoby się że te rynki są już nasycone, cały czas te wzrosty są imponujące - wyliczał prezes Organic Farma Zdrowia.

W Polsce z jednej strony zbliżamy się do miliarda złotych wartości rynku ekologicznej żywności, a z drugiej strony przy 230-240 mld zł wartości całego rynku żywności jest to zaledwie 0,4 proc., więc wciąż jest to nisza i to bardzo mała. Zwłaszcza, że średnia unijna wynosi w tej dziedzinie k. 4 proc. Nawet u Czechów jest to już 1 proc.

- My zaczynaliśmy 11 lat temu, od zera, dzisiaj mamy 100 mln zł obrotu. Choć nie ukrywam, że nasz pierwotny biznesplan był bardziej optymistyczny. Stało się tak przez liczne bariery i ograniczenia. Polska ma najtańszą żywność w Europie, wyłączając Macedonię, piękny ale jeden z biedniejszych krajów świata. To powoduje, że różnica w cenie żywności eko i konwencjonalnej jest szokująca- mówił podczas Food Show prezes Chłoń.

Drugim problemem jest pomieszanie pojęć. - Wiele osób nie ma świadomości co to jest żywność ekologiczna i myli ją z żywnością lokalną, naturalną i tą, którą producenci opisali jako zdrową. Przez to część konsumentów nie wie o co chodzi i często skupia się na tym, że producent opisał to jako zdrowa żywność, nie czytając etykiet i składu produktów spożywczych. To wymaga dużej pracy uświadamiającej i etyki, z którą jest jeszcze czasem kłopot - dodał.

Całość: portalspozywczy.pl

 


 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9136

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.