Prezes OFZ: Zaczynaliśmy 11 lat temu, od zera, dzisiaj mamy 100 mln zł obrotu

www.portalspozywczy.pl 27 marca 2017 09:03

Sławomir Chłoń, prezes Organic Farma Zdrowia podczas Food Show 2017 w Katowicach zapewnił, że rynek żywności eko rośnie i to bardzo. Dodał, że na świecie jest to jedyna lub jedna z niewielu branż, która od kilkudziesięciu lat permanentnie notuje wzrosty.



- W 2016 r. wartość tego rynku globalnie sięgnęła ponad 82 mld USD albo 75 mld Euro. W zasadzie na wszystkich rynkach widzimy wzrost. Widać wzrost areału pod produkcję ekologiczną na świecie. Rośnie również ilość krajów na świecie, które się tym zajmują w sposób bardzo poważny, łącznie jest to już 179 krajów, z drugiej strony rośnie też ilość produktów oraz sprzedaż i obroty - mówił Sławomir Chłoń.

Liderem na tym polu są oczywiście Stany Zjednoczone jednak UE depcze im po piętach. W 2016 roku w Niemczech zanotowano 10 proc. wzrost obrotu do 10 mld euro, we Francji 7 proc. wzrost, Hiszpanii 24 proc. wzrost. Z kolei 10 proc. zanotowały Włochy i Wielka Brytania. - W krajach, gdzie wydawałoby się że te rynki są już nasycone, cały czas te wzrosty są imponujące - wyliczał prezes Organic Farma Zdrowia.

W Polsce z jednej strony zbliżamy się do miliarda złotych wartości rynku ekologicznej żywności, a z drugiej strony przy 230-240 mld zł wartości całego rynku żywności jest to zaledwie 0,4 proc., więc wciąż jest to nisza i to bardzo mała. Zwłaszcza, że średnia unijna wynosi w tej dziedzinie k. 4 proc. Nawet u Czechów jest to już 1 proc.

- My zaczynaliśmy 11 lat temu, od zera, dzisiaj mamy 100 mln zł obrotu. Choć nie ukrywam, że nasz pierwotny biznesplan był bardziej optymistyczny. Stało się tak przez liczne bariery i ograniczenia. Polska ma najtańszą żywność w Europie, wyłączając Macedonię, piękny ale jeden z biedniejszych krajów świata. To powoduje, że różnica w cenie żywności eko i konwencjonalnej jest szokująca- mówił podczas Food Show prezes Chłoń.

Drugim problemem jest pomieszanie pojęć. - Wiele osób nie ma świadomości co to jest żywność ekologiczna i myli ją z żywnością lokalną, naturalną i tą, którą producenci opisali jako zdrową. Przez to część konsumentów nie wie o co chodzi i często skupia się na tym, że producent opisał to jako zdrowa żywność, nie czytając etykiet i składu produktów spożywczych. To wymaga dużej pracy uświadamiającej i etyki, z którą jest jeszcze czasem kłopot - dodał.

Całość: portalspozywczy.pl

 


 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,90

  • Śr

    3,47

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9988

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane