Prezes Pamapolu: Polacy zwracają uwagę na kraj pochodzenia produktów

www.portalspozywczy.pl 28 września 2016 20:30

Postawy polskich konsumentów nie są jednolite jeżeli chodzi o podejmowanie decyzji zakupowych. Robert Jankowski, prezes Pamapolu, przyznaje, że część z nich większą wagę przykłada do marki wybieranych produktów, pozostali kierują się głównie ceną. Czy w przyszłości jakość może odgrywać jeszcze większe znaczenie?

- Jeśli chodzi o podejmowanie decyzji zakupowych, to postawy konsumenckie nie są w tym względzie jednolite. Nie należy zapominać, że niemal 80 proc. decyzji zakupowych zapada dopiero przy półce sklepowej - przyznaje Jankowski w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Jak dodaje  z jednej strony konsument chętniej sięga po markę, którą zna i która jest dla niego synonimem dobrej jakości, bezpieczeństwa i unikalnego smaku – nawet jeśli produkt jest droższy. Z drugiej strony cena także gra bardzo istotną rolę – dla niektórych konsumentów liczy się głównie ona.

- Od dłuższego czasu obserwujemy nowe trendy konsumenckie, które wpływają na zmianę zachowań klientów. Mają one istotny wpływ na proces podejmowania decyzji zakupowych Polaków. Przede wszystkim konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na stosunek jakości do ceny – sprawdzają etykiety, czytają składy i porównują ceny produktów z tej samej półki cenowej. Warto też dodać, że Polacy coraz częściej przywiązują większą wagę do kraju pochodzenia produktów. Czynnik ten ma największe znaczenie właśnie w przypadku artykułów spożywczych - wyjaśnia Robert Jankowski, prezes Pamapolu. 

Portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    22,48

  • Śr

    13,23

  • Min

    9,59

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.