Prezes Pamapolu: Polacy zwracają uwagę na kraj pochodzenia produktów

www.portalspozywczy.pl 28 września 2016 20:30

Postawy polskich konsumentów nie są jednolite jeżeli chodzi o podejmowanie decyzji zakupowych. Robert Jankowski, prezes Pamapolu, przyznaje, że część z nich większą wagę przykłada do marki wybieranych produktów, pozostali kierują się głównie ceną. Czy w przyszłości jakość może odgrywać jeszcze większe znaczenie?

- Jeśli chodzi o podejmowanie decyzji zakupowych, to postawy konsumenckie nie są w tym względzie jednolite. Nie należy zapominać, że niemal 80 proc. decyzji zakupowych zapada dopiero przy półce sklepowej - przyznaje Jankowski w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Jak dodaje  z jednej strony konsument chętniej sięga po markę, którą zna i która jest dla niego synonimem dobrej jakości, bezpieczeństwa i unikalnego smaku – nawet jeśli produkt jest droższy. Z drugiej strony cena także gra bardzo istotną rolę – dla niektórych konsumentów liczy się głównie ona.

- Od dłuższego czasu obserwujemy nowe trendy konsumenckie, które wpływają na zmianę zachowań klientów. Mają one istotny wpływ na proces podejmowania decyzji zakupowych Polaków. Przede wszystkim konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na stosunek jakości do ceny – sprawdzają etykiety, czytają składy i porównują ceny produktów z tej samej półki cenowej. Warto też dodać, że Polacy coraz częściej przywiązują większą wagę do kraju pochodzenia produktów. Czynnik ten ma największe znaczenie właśnie w przypadku artykułów spożywczych - wyjaśnia Robert Jankowski, prezes Pamapolu. 

Portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8963
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane