PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Prezes Regiohurt.pl o tajnikach sprzedaży online dla sektora B2B

Autor: dlahandlu.pl 7 października 2016 12:52

- Klient B2B to klient instytucjonalny, który zdecydowanie kupuje z innych powodów i oczekuje innych korzyści dodając produkt do koszyka. Doświadczony przedstawiciel firmy wie, że przy sprzedaży do klientów B2B istotą całego procesu jest dostarczenie produktu/usługi, który rozwiązuje problem lub przyczynia się do rozwoju przedsiębiorstwa i generuje korzyści, dlatego platformy handlowe powinny być realizowane bez zbędnych fajerwerków - uważa Radosław Czapnik, prezes zarządu platformy B2B Regiohurt.pl.

- Uruchamiając sprzedaż online musimy się przygotować, na zamówienia które będą przychodziły wygenerowane przez system, ktoś musi być odpowiedzialny za ich przyjęcie, realizację. Wejście w e-commerce nie musi wiązać się od razu z zamianami w strukturach czy radykalną zmianą procesów w firmie. Zamówienia mogą być dystrybuowane do osób, które obecnie są za nie odpowiedzialne np. do przedstawiciela handlowego (informując go: jaki klient i co zamówił), równolegle do biura lub magazynu gdy producent ma własna logistykę lub do dystrybutora - mówi Radosław Czapnik.

Prezes Regiohurt.pl zwraca również uwagę na konieczność zmiany tradycyjnie pojmowanej roli przedstawiciela handlowego. - Wynagrodzenie pracowników działów sprzedaży (dyrektor, kierownik regionalny, przedstawiciel handlowy) w większości firmach zależy od przychodów, liczby transakcji, klientów. Dlatego działy sprzedaży mogą być nie chętne, aby wdrażać sprzedaż online – przez niektórych odbierane jest to jako pewnego rodzaju zagrożenie, obawiają się że klienci zamiast bezpośrednio u nich, kopią poprzez platformę e-commerce - co wtedy z prowizją za sprzedaż? Aby służby sprzedaży nie widziały zagrożenia płynącego z wdrożenia sprzedaży online, należy wprowadzić pewne zmiany w procesie wynagrodzeń. Przychody generowane na e-platformie powinny być uwzględniane przy określaniu wynagrodzenia dla pracowników działu sprzedaży.
Takie podejście na nowo definiuje rolę przedstawiciela handlowego, który powinien bardziej skupić się na tym, aby zostać doradcą niż sprzedawcą i pracować nad relacjami z klientem - wyjaśnia Radosław Czapnik.

I dodaje: - W firmach w których prawidłowo wdrożono sprzedaż online, platformy handlowe stały się dla przedstawicieli handlowych narzędziem do generowania większych przychodów i pozyskiwania nowych klientów. Klienci przy użyciu e-platform mogą zrobić zakupy w dowolnym momencie, mają czas aby przemyśleć swoje zakupy, bez presji czasu i oczekiwań jakie wywołuje przedstawiciel na wizycie handlowej. Dodatkowo kupiec otrzymuje szereg funkcjonalności, które to zadanie ułatwiają: może sprawdzić ceny, rabaty, asortyment, opisy produktu, pobrać faktury beż konieczności kontaktu z przedstawicielem.

  • Karol 2016-10-07 13:55:17

    Świetna analiza - w szczególności w zakresie roli przedstawicieli handlowych, e-commerce pomaga firmom na odejście od roli dla przedstawiciel handlowych jako zbierających zamówienia do roli doradcy sprzedażowego, oby więcej takich e-platform z bogatym asortymentem

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8032

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.