Prezes Sfinksa: Wolimy lokalizacje miejskie niż centra handlowe

www.portalspozywczy.pl 2 września 2014 14:13

- Mamy pomysły na dalszy rozwój, pracujemy nad kolejnymi lokalizacjami dla Sphinxa, prowadzimy też analizę rynku pod kątem poszerzenia portfolio naszych marek. Do końca roku chcielibyśmy przedstawić nową strategię rozwoju naszej spółki - zapowiada Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska.

Jak podkreśla Cacek, nowa strategia zostanie przedstawiona na spotkaniu rady nadzorczej w listopadzie br. Jej członkowie wybiorą jeden z przyszłych wariantów rozwoju, który ściśle powiązany jest z umowami spłaty kredytów bankowych (ich termin mija w 2019 r.).

Pierwszą ścieżką rozwoju ma być powolny wzrost bez generowania kosztów i sukcesywne spłacanie rat. Drugą - wykorzystanie obecnej szansy rynkowej (m.in. w kwestii korzystnych warunków najmu lokali) i znalezienie rozwiązania na dynamiczny rozwój i zwiększenie zysków, które zabezpieczą spłaty rat kredytów.
- Trzeba pamiętać, że umowy z bankami skonstruowane są tak, że raty stale rosną - dodaje Cacek.
Jego zdaniem, nie ma sensu spłacać kredytów wcześniej, gdyż jest on stosunkowo tani, ale żeby mieć pieniądze na spłatę rat, powinno się inwestować. Do końca roku możliwe jest upublicznienie nowej strategii spółki wraz z prognozami, czego do tej pory unikano.

Obecne plany rozwoju Sfinksa zakładają otwarcia restauracji Sphinx w nowej koncepcji (minimum 5 lokali w tym roku, maksimum - 10) oraz zamknięcie 3-4 nierentownych placówek. Jak podaje prezes, spółka nie będzie skupiać się jednak na wzroście liczby lokali, ale na zwiększaniu powierzchni restauracji. W tym celu spółka planuje remonty istniejących lokali.

W pierwszej połowie br. Sfinks Polska otworzyła cztery nowe lokale Sphinx. Restauracje w Blue City w Warszawie oraz w Jankach zostały przeniesione do nowych, większych lokali. Otwarto drugą restaurację w Białymstoku - w Centrum Handlowym Alfa oraz nową restaurację franczyzową w Wesołej w Warszawie. Już w drugim półroczu, w lipcu, uruchomiono kolejną restaurację Sphinx. Powstała ona w największym śląskim centrum handlowym, Silesia City Center w Katowicach. Spółka jest w trakcie negocjacji umów w nowych lokalizacjach.

Prezes ujawnił też kilka przygotowywanych inwestycji. I tak lokale Chłopskie Jadło i Sphinx powstaną w 2016 roku w CH Łacina w Poznaniu, a Sphinx w Błękitnym Wieżowcu w Warszawie (być może jeszcze w tym roku nastąpi otwarcie). W planach są także nowe lokalizacje miejskie w centrum Warszawy i przy krakowskim Rynku.

- Wolimy dobre lokalizacje miejskie niż centra i galerie handlowe, w których często wysokość czynszów pozostawia wiele do życzenia. Dla mniejszych centrów mamy przygotowane rozwiązania polegające na objęciu franczyzy jednego z naszych konceptów przez właścicieli obiektów (wtedy nie będą musieli dbać o koszty związane z wynajmem). Jeśli to rozwiązanie okaże się atrakcyjne, nie wykluczamy wejścia w taką inwestycję - mówi Sylwester Cacek.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Konrad 2014-09-02 22:46:36

    Kolejne obietnice bez pokrycia Pana Cacka. Najpierw pozamykane zostały restauracje w centrach miast ulokowane w kamienicach by teraz znowu szukać nowych miejsc. Można było wcześniej przemyśleć swoją strategię i negocjować czynsze z właścicielami a nie podejmować błędne decyzje. Do póki nie zmieni się ekipa Pana Cacka doputy nie zmieni się nic w tej sieci. Pozostaną jedynie obietnice i plany na papierze.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,65

  • Min

    2,38

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.