Prezes sieci Dino: Dzięki skali działalności możemy konkurować cenowo z dyskontami

Autor: dlahandlu.pl 9 lutego 2017 13:42

Prezes sieci Dino: Dzięki skali działalności możemy konkurować cenowo z dyskontami Szymon Piduch, Prezes Dino Polska SA. Fot. materiały prasowe Dino

Zarząd Dino Polska S.A. spodziewa się w 2017 roku dalszego wzrostu polskiego rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi, w tym segmentu supermarketów proximity. W ostatnich latach Grupa odnotowuje rokrocznie dwucyfrową dynamikę przychodów, co jest efektem wysokiej sprzedaży zarówno w istniejącej sieci sklepów (tzw. like for like), jak i w nowo otwartych punktach.

Na wyniki sprzedaży sieci Dino w ostatnich latach pozytywny wpływ miały: dynamiczny wzrost liczby sklepów, rozwój sprzedaży w istniejących sklepach, sprzyjająca sytuacja makroekonomiczna w Polsce wspierająca wzrost wydatków na konsumpcję oraz konsekwentna realizacja strategii sieci Dino rozwijającej się na perspektywicznym rynku supermarketów proximity.

W 2016 roku sieć powiększyła się o 117 placówek i na dzień 31 grudnia 2016 liczyła łącznie 628 sklepów.

Dino spodziewa się utrzymania pozytywnych trendów makroekonomicznych w 2017 roku. Rosnąca inflacja, wzrost płacy minimalnej od stycznia bieżącego roku oraz kontynuacja programu 500+ powinny mieć pozytywny wpływ na rynek handlu detalicznego artykułami spożywczymi.

- Działamy na perspektywicznym rynku supermarketów proximity, który według prognoz rynkowych w latach 2015-2020 będzie najszybciej rozwijającym się segmentem handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce pod względem średniorocznego wzrostu liczby sklepów. Szybki tryb życia, związany z coraz dłuższym czasem pracy, jest ważnym czynnikiem kształtującym nawyki zakupowe. Nasi klienci chcą kupować produkty spożywcze w bliskich, dogodnych dla nich lokalizacjach, nawet kilka razy w tygodniu. Jednocześnie rośnie świadomość zdrowotna i zakupowa, co dodatkowo ma wpływ na duże zainteresowanie produktami świeżymi oraz lokalnymi, postrzeganymi jako zdrowsze. Dzięki skali działalności, jaką osiągnęła sieć Dino, jesteśmy również w stanie zaoferować naszym klientom atrakcyjne ceny, konkurencyjne wobec największych sieci dyskontowych. Supermarkety proximity, dostosowując się do nowego modelu rodziny, przyciągają także szeroką ofertą produktów gotowych lub częściowo przygotowanych. Segment proximity ze względu na sprzyjające trendy konsumenckie, odpowiednią powierzchnię sklepową i logistykę ma duży potencjał rozwoju regionalnego, szczególnie w mniejszych miastach, których mieszkańcy chcą dostępu do nowoczesnych formatów handlowych i podobnych doświadczeń zakupowych jak w miastach dużych - mówi Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,49

  • Śr

    1,18

  • Min

    0,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10549

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane