Prezes Spomleku: Produkty mleczarskie nie pasują do e-commerce

www.portalspozywczy.pl 23 października 2017 11:15

- Myślę, że jeżeli chodzi o artykuły mleczarskie to nie bardzo pasują do e-commerce ze względu na trudności logistyczne: wymóg temperatury, transport – powiedział serwisowi portalspozywczy.pl Edward Bajko, prezes Spomleku.

Jego zdaniem, mleczarstwo jest to jeden z tych sektorów spożywczych, który najpóźniej wejdzie w ten segment handlu.

Wartość polskiego rynku e-handlu szacowana jest na 35 mld zł i ciągle rośnie.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Radosław Czapnik 2017-10-23 18:54:28

    ...jeżeli dystrybucja prowadzona jest przez dystrybutorów zamówienie od klienta powinno trafić do dystrybutora, producenta oraz do przedstawiciela handlowego na danym terenie.

    Po czwarte:

    Odpowiednio prowadzić komunikację z klientem, jeżeli obsługujemy tylko wybrane województwo, należy to zakomunikować, tak aby klienci spoza województwa nie składali zamówień. Jeżeli zamówienia realizujemy zgodnie z trasówką, nie komunikujmy że robimy to w 24 h.

    Gdy powyższe zostanie dobrze zaplanowane i wdrożone, niema najmniejszych przeszkód aby rozwijać sprzedaż nabiału przez e-commerce.



    Z poważaniem

    Radosław Czapnik

  • Radosław Czapnik 2017-10-23 18:52:00

    Nie mogę zgodzić się z Prezesem Edwardem. Zajmuje się sprzedażą nabiału poprzez e-commerce już od 3 lat. W kanale on-line nie „pohandlujemy” nabiałem jak obuwiem ale bez mniejszych przeszkód można rozwijać sprzedaż nabiału przez internet.



    Po pierwsze:

    Należy zadbać o odpowiednie wolumeny, kierując ofertę do odpowiedniej grupy klientów. Dlatego całkowicie uzasadniona jest sprzedaż e-commerce B2B do klienta biznesowego. Niejednokrotnie klienci z HoReCa jednorazowo, nabiału zamawiają za 1000 zł i więcej. To producent decyduje jaką ofertę chce zamieścić w internecie, możemy sprzedawać po jednej sztuce jogurtu lub całą paletę.



    Po drugie:

    Dystrybucję w internecie budować „małą łyżeczką” najpierw skupić się na terenie na którym już mamy sprawnie działającą logistykę, własną lub przez dystrybutorów, następnie krok po kroku obsługiwać kolejne województwa, państwa itd.



    Przykład: Mlekovita, która rozpoczęła sprzedaż na platformie RegioHurt od województwa mazowieckiego, następnie po 6 miesiącach, uruchomiła sprzedaż z kolejnych oddziałów a teraz obsługuje teren całej Polski.



    Po trzecie:

    Odpowiednio zaplanować dystrybucję zamówień generowanych w internecie. Jeżeli mamy przygotowaną ofertę do klienta biznesowego B2B ( sklep, hotel, hurtownie) system e-commerce możemy porównać do przedstawiciela handlowego zbierającego zamówienia u klienta. Jeżeli mamy własną dystrybucję, zamówienie trafi do siedzimy firmy najprawdopodobniej do magazynu firmowego, jeżeli dystrybucja ...

  • Karol 2017-10-23 16:17:14

    Panie Prezesie E-commerce daje Państwu możliwości sprawniejszego i wygodniejszego (dla klienta!) zamówienia Państwa produktów czy to w kanale hurtowym czy detalicznym. A za tym idą oszczędności związane z mniejszym zatrudnieniem lub realokacją pracowników do efektywniejszych zadań oraz potężny obszar analizy danych z koszyka zakupowego. W kanale offline takie możliwości bez dodatkowych nakładów nie są możliwe. Wybór jest prosty i potwierdzają to kolejne branże. A logistyka to tylko efekt złożonych zamówień i uzależnienia trasy logistycznej od lokalizacji poszczególnych zamawiających - znowu zbiory danych i ich analiza. Więcej wiary w e-commerce Panie Prezesie ;-)

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,24

  • Śr

    2,54

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10549

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane