PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Prezes Stokrotki o współpracy z Polomarketem i planach rozwoju

Autor: PAP 31 sierpnia 2015 20:29

Prezes Stokrotki o współpracy z Polomarketem i planach rozwoju Dariusz Kalinowski, prezes Stokrotki, fot. PTWP

W piątek Emperia poinformowała, że jej spółka zależna, Stokrotka, zdecydowała o rozwiązaniu porozumienia o współpracy zawartego w maju tego roku z Polomarketem. Planowane było rozpoczęcie współpracy w zakresie koordynacji polityk zakupowych obu sieci. "Naszą intencją była integracja handlowa mocniejsza niż w ramach grup zakupowych. Nie udało nam się jednak wypracować odpowiedniej formuły" - tłumaczy prezes Emperii Dariusz Kalinowski.

Poinformował, że spółka nie zamierza podejmować podobnych prób współpracy z innymi sieciami.

"Okazuje się, że to zadanie niewykonalne, więc nie będziemy tego próbować z innymi. Grupy zakupowe też nas nie interesują. Pozostają nam fuzje i przejęcia" - powiedział Kalinowski.

"Jesteśmy otwarci na poszukiwanie celów do przejęcia, do integracji kapitałowych. Myślę, że możliwe są małe transakcje, takie jak Frac. Za mało prawdopodobne uważam duże operacje, fuzje dużych detalistów w ciągu 12-24 miesięcy" - powiedział prezes Emperii.

W kwietniu Stokrotka podpisała umowę przejęcia od spółek Frac Handel oraz Frac Handel Detal 19 sklepów w południowej Polsce. Aktualnie otwartych jest 16 sklepów, pozostałe 3 mają zostać przejęte do połowy września.

W I półroczu 2015 roku Emperia miała 982 mln zł przychodów (wzrost o 0,1 proc. rdr), 55,2 mln zł EBITDA (wzrost o 22,7 proc. rdr) i 29,1 mln zł zysku netto (wzrost o 67,5 proc. rdr).

W samym drugim kwartale grupa miała 496,1 mln zł przychodów (spadek o 1,2 proc. rdr), 24,3 mln zł EBITDA (wobec 27,8 mln zł rok wcześniej), a zysk netto spadł do 10,3 mln zł z 14,1 mln zł przed rokiem.

Kalinowski wskazał, że po oczyszczeniu wyników o zdarzenie jednorazowe z II kwartału 2014 roku (rozwiązanie rezerwy kosztowej Delima w wysokości 6,4 mln zł), EBITDA w II kwartale tego roku byłaby wyższa rdr o 3 mln zł. Przedstawiciele spółki poinformowali, że drugi kwartał był trudny dla segmentu detalicznego grupy z uwagi na deflację.

"Supermarkety w kraju tracą udziały rynkowe na rzecz sklepów convenience i dyskontów, ale nasza Stokrotka wygląda na tym tle lepiej niż supermarkety (według danych Nielsen). Zyskujemy udziały, choć sprzedaż spadła" - powiedział prezes.

Władze spółki Stokrotka podtrzymują plan uruchomienia w tym roku ok. 100 nowych sklepów. To oznacza, że w ciągu najbliższych czterech jesiennych miesięcy zostanie otwartych ok. 60 nowych placówek.

- Mamy obecnie 290 sklepów, a za chwilę będzie grubo ponad 300. Otwieramy nawet po pięć sklepów tygodniowo. To ogromny wysiłek inwestycyjny - mówi Dariusz Kalinowski, prezes Emperia Holding i sieci Stokrotka.

Prezes Emperii dodał, że w III i IV kw. spółka zbliży się do tempa otwarć jakie będzie chciała utrzymać w kolejnych latach czyli 40-50 sklepów rocznie.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • inka 2015-09-02 23:48:40

    Ciekawe, gdzie mój komentarz sprzed dwóch dni! Pisałam jak Stokrotka robi wyniki!Rok temu w czerwcu wystawili na kontrahentów faktury marketingowe, a w lipcu robili korekty....co by wyniki za pierwsze półrocze były fajne...co na to akcjonariusze, a co KNF!

  • sark 2015-09-01 14:20:48

    "Pozostają nam fuzje i przejęcia" . . . możemy też się sprzedać, jakby ktoś miał na nas ochotę.

    LfL nam mocno spada, na pewno otworzymy w 4 miesiące 60 sklepów, przegrywamy procesy z dostawcami - dobrze jest !

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7472

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.