Prezes Stokrotki: Rośniemy ponad rynek

Autor: dlahandlu.pl 14 listopada 2017 13:56

Prezes Stokrotki: Rośniemy ponad rynek fot. Dariusz Kalinowski

Według GUS sprzedaż detaliczna w III kw. 2017 r. wzrosła o 7,4 proc. rdr. Według Nielsena wartość sprzedaży w Stokrotce w III kw. wzrosła o 9,9 proc. rdr., zaś sprzedaż całego segmentu supermarketów urosła o 2,4 proc. rdr., zaś w segmencie hipermarketów o 1,3 proc. rdr.

Komentując te dane Dariusz Kalinowski, prezes Stokrotki powiedział, że Stokrotka radzi sobie lepiej niż rynek, bo ma ofertę multiformatową. Tam gdzie nie pasuje supermarket o powierzchni 700-800 mkw. sprawdza się oferta marketu o pow. 200-250 mkw. Są również miejsca, gdzie bardziej niż market potrzeby lokalizacji zaspokoi sklep o pow. 100 mkw. i sieć taką ofertę w swoim portfolio ma (sklepy convenience Stokrotka Express).

Jednocześnie zaznaczył, że LfL Stokrotki - 5,6 proc. jest wyższy niż poziom inflacji - 4,6 proc., co oznacza, że sklepy sprzedają więcej. Oczywiście jest też wzrost pochodzący z historycznej ilości otwarć - 23 nowych sklepów w III kw., których wskaźniki są lepsze, niż starszych sklepów.

Rośnie także średnia miesięczna sprzedaż z mkw. powierzchni. W III kw. 2016 wynosiła ona 1 261, a obecnie wynosi 1 359, co oznacza wzrost o 7,8 proc. Dla całego segmentu supermarketów wartość ta wzrosła o 2,4 proc. z 1 253 w III kw. 2016 do 1 283 obecnie.

Jak zaznaczył prezes Kalinowski Emperia w 4 lata podwoiła liczbę sklepów z 200 do 400 i jest obecnie jedną z najszybciej rosnących sieci sklepów. Licząc zabezpieczone lokalizacje pod nowe otwarcia sieć planuje zakończyć 2017 rok 82 otwarciami i 10 zamknięciami, co da przyrost na poziomie 72 placówek. Na koniec 2017 roku firma chce dysponować bazą 444 sklepów.

Na kolejny rok spodziewana jest większa liczba otwarć, bo wzmocniono dział rozwoju, firma kupiła obiekty własne pod otwarcia nowych sklepów, zwiększyło się też zainteresowanie ofertą franczyzową sieci, bo Stokrotka poprawiła komunikację do partnerów franczyzowych firm. 

Na 2018 rok firma planuje uporządkowanie portfolio marek własnych pod brandami parasolowymi, tak by możliwa była ich skuteczniejsza komunikacja i pozycjonowanie. Stokrotce zależy na istotnym zwiększeniu udziału marki własnej na półce sklepowej.

Na IV kw. 2017 roku przewidziano zakończenie negocjacji z Maxima Grupe w sprawie zakupu 100 proc. akcji Emperia Holding. Proces przeglądu opcji strategicznych dla firmy przez Rotschild Adivory kosztował Emperię w 2017 roku - 3,1 mln zł. 

Na koniec III kw. do Stokrotki należało 407 sklepów, w tym 3 w formacie "express" oraz 59 franczyzowych. W podziale na formaty otwarto 13 sklepów franczyzowych, 1 sklep "express", 3 supermarkety i 6 marketów. Całkowita powierzchnia sklepów otworzonych w III kw. wyniosła 8 486 mkw. Nakłady na 1 otwarty sklep wynoszą 0,9 mln zł na supermarket i 0,6 mln zł na market. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Takitamkolo 2017-11-17 21:56:35

    Ciekawe co zrobicie bez pracowników prezesie. Braki kadrowe w tej firmie, płace marne, kolejki na kasach bo ludzi nie ma do pracy za te grosze bo na dyrektorka premię musi być. Klienci to wszystko widzą.

  • Miriam 2017-11-16 09:01:11

    Szkoda że pracowników traktujecie tak marnie. Myślę że wcześniej czy później to się zemści i klienci to zauważą a wy odczujecie to w swoich statystykach. Chociaż część tej fortuny należałoby zainwestować w relacje z pracownikami, bo to procentuje, ale pan jest chyba za malućki by to rozumieć.

  • Inwestor długoterminowy 2017-11-15 14:14:31

    Darek ponad rynek to rośnie Dino i Biedronka :)

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10963

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane