PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Prezes Storcka: Promocje cenowe nie są dobrym narzędziem walki z konkurencją

www.portalspozywczy.pl 18 czerwca 2015 12:52

- Sieci handlowe muszą dostrzec, że na dłuższą metę promocje nie są dobrą metodą do walki z konkurencją. To z powodu promocji klient traci swoją lojalność - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Dąbrowiecki, prezes i dyrektor generalny firmy Storck.

Jak Storckowi układa się współpraca z dyskontami? Czy czuć wysoką presję na cenę?

Owszem, jest ona odczuwalna. Wspomniałem już, że spadająca marżowość w branży jest częściowo efektem wzrostu kosztów surowców, ale z drugiej strony, ważną jej przyczyną są także żądania stawiane przez sieci dyskontowe. Chcą one coraz bardziej atrakcyjnych ofert promocyjnych, rabatów, po to, aby mogły utrzymać konsumenta, który do nich przychodzi. Na pewno pod tym kątem jest to coraz cięższe zadanie.

Niewykluczone, że presja cenowa nadal będzie rosła. Wystarczy spojrzeć na wyniki poszczególnych sieci. Nawet Biedronka notuje spadki sprzedaży like-for-like.

Nie orientuję się, jak to wygląda na rynku tłuszczów czy jogurtów, ale wiem, na jakich marżach w słodyczach pracują detaliści na rynku niemieckim, holenderskim czy brytyjskim, a na jakich marżach, często ci sami zresztą detaliści pracują na rynku polskim. Wszystkim spadła sprzedaż like-for-like - poza Lidlem, który ogłosił, że zanotował wzrost – ale to wciąż jest zyskowny biznes. Może nie dla wszystkich, bo niektórzy decydują się na wyjście z tego kraju. Sklepy Geant dawniej zostały zamienione na Real, a teraz na Auchan. Gdy się prześledzi historię tego, kto w tym kraju kogo kupił, i komu później został sprzedany, to zauważymy, że to jest wciąż tygiel, w którym się gotuje. Wciąż nie wiemy, jak ostatecznie będzie wyglądał polski rynek detaliczny. Finalny jego kształt nie jest znany.

Myślę, że rok 2015 pod względem presji na cenę będzie podobny do roku ubiegłego – a więc stosunkowo ciężki. Sieci zapętliły się trochę w pogoń za jak najlepszą ceną i nie bardzo potrafią wyjść z tej pułapki.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,90

  • Śr

    3,43

  • Min

    2,59

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7204

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.