PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Prezes Tesco na EEC 2014: Handel wychodzi z kryzysu jako ostatni

www.portalspozywczy.pl 13 maja 2014 14:49

Handel jest zwierciadłem całej gospodarki. Dlatego ożywienie na rynkach finansowych, zwiększenie popytu, spadek bezrobocia; te wszystkie czynniki przekładają się na sytuację w sektorze handlowym. Trzeba jednak pamiętać, że handel zawsze jako ostatni wchodzi w kryzys, oraz jako ostatni z niego wychodzi - powiedział podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco.

Zdaniem Ryszarda Tomaszewskiego sektor handlowy jest obecnie pod wpływem dwóch globalnych trendów. - Pierwszym z nich jest zmiana sposobu robienia zakupów. Klienci częściej odwiedzają sklepy, ale kupują w nich coraz mniej produktów. Co więcej, zwiększa się częstotliwość odwiedzin w małych sklepach, spada zaś w obiektach wielkopowierzchniowych. W związku z faktem, że w dzisiejszych realiach pełen wybór produktów jest dostępny przez cały czas, konsumenci nie kupują już zbyt wiele produktów "na zapas". W przeszłości Polacy preferowali większe jednorazowe zakupy, które były później przechowywane w lodówce, spiżarni czy garażu przez dłuższy czas. Ten model konsumpcji traci na znaczeniu również z powodu zachodzących w kraju zmian społecznych. Rodzi się mniej dzieci, natomiast więcej osób decyduje się na prowadzenie życia "singli" - tłumaczył Ryszard Tomaszewski.

- Widać też coraz większą popularność tzw. żywności convenience, czyli produktów gotowych lub prawie gotowych do spożycia. Przykładowo, zamiast kupować kilka rodzajów sałaty, klienci częściej decydują się na włożenie do koszyka jednego gotowego miksu sałat. Inną wyraźną tendencją jest wzrost sprzedaży wyrobów w mniejszych opakowaniach. Wydaje się, że ten model konsumpcji będzie się tylko pogłębiał - prognozował.

Drugi istotny trend stanowi w ocenie prezesa Tesco dynamiczny rozwój sprzedaży internetowej. - Widać to zwłaszcza w segmencie internetowej sprzedaży żywności, czego nikt się wcześniej nie spodziewał. Owszem, prognozowano wzrost znaczenia kanału internetowego w odniesieniu do sprzedaży produktów przemysłowych, ale jeśli chodzi o wyroby spożywcze, mówiło się o wzroście na poziomie ok. 0,5 proc. rocznie. Obecne wyniki w tym obszarze wielokrotnie przewyższają prognozy sprzed kilku lat. Stało się jasne, że internetowa sprzedaż żywności zupełnie zmieni cały obraz handlu. To e-handel zadecyduje o tym, jak będzie wyglądał ten rynek za 10 czy 15 lat - przyznał Tomaszewski.

- Miesiąc temu nasza sieć zrealizowała milionowe zamówienie żywności przez Internet. Obecnie dostarczamy dziennie około 3,5-4 tys. dostaw zamówień złożonych w usłudze e-zakupy. Ciekawy jest fakt, że prawie połowa klientów, która kupuje żywność w Internecie, dotychczas w ogóle nie była klientami Tesco. O czym to świadczy? Przed wszystkim o nastawieniu konsumentów, którzy mocno zaczęli sobie cenić wygodę - dodał.

Podkreślił też, że w jego opinii era wojny na powierzchnie w branży handlowej już się skończyła. - Dzisiaj osiągnęliśmy moment, w którym każda z firm musi sobie odpowiedzieć na dwa pytania: jak najlepiej wykorzystać portfolio posiadanych przez nas obiektów; oraz - jak dotrzeć do klientów nowymi kanałami sprzedaży?

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,99

  • Śr

    9,52

  • Min

    5,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7472

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.