Prezes Unilever: Na rynku FMCG w Polsce nie ma oznak spadku

www.portalspozywczy.pl 23 maja 2013 18:46

Na rynku FMCG w Polsce nie widać żadnych większych oznak spadku, mimo że konsumenci czują presję na oszczędzanie - ocenia prezes Unilever w Europie Środkowo-Wschodniej Harm Goossens. Dodaje, że dalszy wzrost tego rynku będzie zależał od wzrostu PKB w Polsce, ale zaznacza, że spodziewa się powrotu lepszej koniunktury gospodarczej w drugiej połowie roku.

Nie widzimy żadnych większych oznak spadkowych na polskim rynku FMCG, natomiast są różnice pomiędzy poszczególnymi kategoriami. Cały rynek rośnie, ale dalszy wzrost będzie zależał od wzrostu PKB. Zakładamy, że w drugiej połowie roku na polski rynek powróci lepsza koniunktura - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Goossens.
Prezes podkreśla, że nie można mówić o kryzysie w Polsce, gdzie PKB nadal rośnie, ale dodaje, że konsumenci widzą większą presję na oszczędzanie.
- Kiedy tu przyjechałem osiem miesięcy temu wszyscy mówili mi o kryzysie, a wcześniej spędzałem dużo czasu w Hiszpanii, Portugalii i Grecji, więc teraz zawsze mówię moim kolegom - jeśli chcesz zobaczyć kryzys to pojedź ze mną do Grecji. Rozumiem, że ludzie w Polsce czują się nieco inaczej niż wcześniej, ze względu na wzrost w przeszłości, który naprawdę był wysoki. Teraz jest niższy, ale to nadal jest wzrost - PKB nadal rośnie, wiele rynków rośnie - mówi Goossens.
- Ludzie widzą większą presję na oszczędzanie. Oficjalnie nie można nazwać obecnej sytuacji gospodarczej kryzysem, ale ludzie czują, że muszą oszczędzać i że muszą wydawać pieniądze nieco inaczej, a poza tym wiedzą doskonale jak wydawać pieniądze - chcą mieć odpowiednią wartość za odpowiednią cenę - dodaje.
Mówi też, że konsumenci w Polsce piją np. coraz więcej herbat owocowych i zielonych, zaś spożycie herbat czarnych utrzymuje się na stabilnym poziomie.
Prezes zaznacza, że w Polsce rynek detaliczny wciąż rośnie, a jest pełny przekrój formatu sklepów, od małych po duże hipermarkety.
- To fascynujące, ponieważ tu w Polsce z perspektywy "detalicznej" jest dosłownie wszystko, są zarówno małe sklepiki w małych miasteczkach, jak też i duże supermarkety takie jak Tesco, Carrefour czy Auchan i wszystko inne pomiędzy, a rynek rośnie - mówi Goossens.
Prezes powiedział też, że jego celem jest wzrost działalności Unilevera w Polsce i w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
- Dla Unilevera Europa, a także oczywiście Polska jest bardzo ważna. Ważny jest wzrost naszej działalności tutaj i widzę mnóstwo możliwości tego wzrostu, zaś moim głównym celem jest właśnie wzrost naszej działalności w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, w tym również w Polsce - mówi Goossens.

- Jesteśmy całkiem dużą firmą tu w Polsce i w większości kategorii jesteśmy liderem rynkowym np. w takich kategoriach jak margaryny, herbaty i lody, zarówno pod względem wartościowym jak i wolumenowym - dodaje.
Produkt Krajowy Brutto w I kwartale 2013 r. wzrósł o 0,4 proc. rdr. Prognozy ekonomistów mówią, że w całym 2013 roku wzrost gospodarczy w Polsce może wynieść ok. 1,2 proc. wobec 1,9 proc. w 2012 roku. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,50

  • Śr

    6,89

  • Min

    5,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9008

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.