Prezes zarządu Dino o planach sieci, płacy minimalnej i programie 500+

Autor: www.dlahandlu.pl 19 grudnia 2016 09:31

Prezes zarządu Dino o planach sieci, płacy minimalnej i programie 500+ Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska, fot. materiały prasowe

W mojej ocenie rok 2016 był udany dla całej branży, a szczególnie dla sieci Dino i segmentu proximity, w którym Dino jest wiodącym graczem pod względem wzrostu liczby sklepów. Naszym celem na 2016 rok było otwarcie 120 sklepów. Podczas gdy, według raportów rynkowych i publicznie dostępnych informacji, inne sieci handlowe spowolniły tempo wzrostu w 2016 roku, Grupa Dino otworzyła według stanu na koniec listopada 2016 r. 102 sklepy w porównaniu do tej samej liczby nowo otwartych sklepów w całym 2015 roku - mówi Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska SA.

W latach 2013 – 2015 Grupa Dino otwierała około 100 nowych sklepów rocznie. - Zamierzamy co najmniej utrzymać to dynamiczne tempo rozwoju sieci w kolejnych latach. Dodatkowo wzrost sprzedaży Dino w istniejącej sieci sklepów (like for like) jest według naszej opinii jednym z najwyższych na rynku - podkreśla Szymon Piduch.

- Otoczenie sprzyja branży, na co wpływ ma wiele czynników. Przede wszystkim dalszy wzrost PKB, spadek bezrobocia i tym samym wzrost dochodu rozporządzalnego w Polsce. Ponadto program 500+ spowodował wzrost dochodu polskich gospodarstw domowych i przekłada się na wzrost konsumpcji, widoczny szczególnie w mniejszych miastach, czyli tam gdzie zlokalizowane są sklepy Dino. Od początku 2017 roku wzrośnie płaca minimalna, co także naszym zdaniem przełoży się na wzrost konsumpcji. Obecnie klienci chętnie robią zakupy w pobliżu swojego miejsca zamieszkania, kilka razy w tygodniu, co jest spowodowane m.in. dłuższymi godzinami pracy, ale również większym zainteresowaniem świeżymi produktami - mówi prezes Dino.

Zdaniem prezesa sieci Dino, zarówno trendy rynkowe jak i obserwowane zmiany w zachowaniu polskich konsumentów sprzyjają segmentowi proximity, w którym działa sieć Dino. - Na podstawie dostępnych raportów rynkowych, segment proximity, ze sklepami spożywczymi z  o wielkości sali sprzedaży 200-500 m2, będzie rósł w latach 2015-2020 około czterokrotnie szybciej niż duże supermarkety. W związku z tym planujemy dalsze zwiększanie liczby sklepów na terenach gdzie jesteśmy już obecni i ekspansję w nowych regionach – tj. w północnej i wschodniej Polsce - podsumowuje nasz rozmówca.

 

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,29

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane