Problemy Tesco w Europie Wschodniej odbiły się na sprzedaży Grupy Ambra

www.portalspozywczy.pl 9 marca 2017 17:20

Grupa Ambra, która w pierwszym półroczu 2016/2017 zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 11 proc., w drugim półroczu spodziewa się już słabszej dynamiki. Na wynikach sprzedaży grupy negatywnie odbiły się problemy Tesco, choć zostało to zrównoważone przez inne czynniki – mówi Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

W pierwszym półroczu roku obrotowego 2016/2017 grupa zwiększyła przychody o 11,0 proc. do 283,5 mln zł z 255,5 mln zł m.in. dzięki winom stołowym w Polsce i winom musującym w Rumunii.

- Skala wzrostu pierwszego półrocza jest tak duża, że na wynik całoroczny będzie miała i tak decydujący wpływ, więc wzrost w całym roku będzie. Jednak myślimy, że ten wzrost w drugim półroczu może być słabszy niż w pierwszym półroczu – mówi Robert Ogór.

- Rynek się konsoliduje, w dalszym ciągu pewne perturbacje przechodzi grupa Tesco w Europie Wschodniej, co już odbiło się negatywnie na naszej sprzedaży w grudniu, mimo, że inne czynniki to zrównoważyły – tłumaczy.

- Nasze zależne spółki dystrybucyjne też muszą sobie radzić w takim środowisku, bo o ile Ambra ma w core biznesie silne marki, które nawet na najbardziej okrojonej półce są liderami sprzedaży - więc raczej nie bardzo podlegają tym procesom różnych polityk i konsolidacji po stronie klientów - o tyle spółki dystrybucyjne takie jak Vinex muszą sobie z wielością różnych win radzić w trudniejszych warunkach – mówi też Robert Ogór.

I dodaje, że grupa raczej woli ostrożnie patrzeć w przyszłość.

W pierwszym półroczu roku 2016/2017 zakończonym 31 grudnia 2016 roku sprzedaż win Grupy Ambra liczona w milionach średnich butelek 0,75 l wyniosła 43,6 mln wobec 41,7 mln butelek w takim samym okresie roku 2015/2016, czyli zanotowała wzrosła o 4,6 proc.

Przychody ze sprzedaży w Polsce wzrosły o 7,7 proc., tj. powyżej tempa wzrostu rynku. Najważniejszym źródłem wzrostu były wina stołowe, w tym rosnąca główna marka FRESCO oraz pozostałe wina importowane sprzedawane na rynku sklepów spożywczych.

Dynamiczny wzrost sprzedaży przełożył się na poprawę wyników finansowych grupy Ambra. Zysk operacyjny wyniósł 41,7 mln zł i był wyższy o 15,3 proc. niż rok wcześniej, natomiast zysk netto przypadający akcjonariuszom Ambra osiągnął poziom 26,7 mln zł i był wyższy o 17,7 proc.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10811

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane