Producenci cydru muszą mierzyć się z wieloma ograniczeniami

Autor: dlahandlu.pl 21 grudnia 2016 11:03

Brak możliwości reklamy czy mała możliwość modyfikacji składu nie pozwala na budowanie przewagi konkurencyjnej na rynku alkoholi lekkich. To może się jednak zmienić, bo według badań Polacy nie tylko wybierają cydr, ale też optują za jego reklamą – ocenia firma Cydrownia.

Rynek cydru jest bardzo młody. Jeszcze trzy lata temu zapowiadano niezachwiany wzrost sprzedaży tej kategorii produktów, ale teraz widać, że tak jak wiele innych kategorii alkoholu, także cydr musi mierzyć się z przeciwnościami, takimi jak niekorzystne ustawodawstwo czy silna konkurencja rynkowa. Najwięksi gracze mówią nawet o wyhamowaniu dynamiki wzrostu rynku, co przekłada się na ich gorsze wyniki sprzedaży.

- Cydr wciąż jest najprężniej rozwijającą się kategorią wśród alkoholi niskoprocentowych, a eksperci z Polskiej Rady Winiarstwa szacują docelowy wolumen rynkowy na 90 mln litrów. Przy 15 mln litrów sprzedanych w 2015 r. oznacza to, że jeszcze przez kilka lat będziemy mieli do czynienia z korzystnymi warunkami rozwoju dla branży - mówi Robert Sieradzki, prezes firmy Cydrownia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,19

  • Śr

    3,01

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10811

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane