Producenci nie powinni uzależniać się od jednej sieci sprzedaży

Autor: wyborcza.biz 10 listopada 2015 16:50

Firmy, które zbytnio uzależniają się od dostaw do jednej sieci dyskontowej, mogą popaść w kłopoty finansowe. Na pierwszy ogień poszły słodycze - pisze wyborcza.biz

O ścianę niemal rozbił się producent słodyczy Wawel, który wydał komunikat, że duża umowa z Biedronką może nie zostać przedłużona. W podobnych tarapatach znalazł się Otmuchów. Ten giełdowy producent słodyczy już w połowie roku ogłosił, że zmiana polityki dostaw przez dyskonty mocno uderzyła go po kieszeni.

Choć wszyscy zdają sobie sprawę, że negocjacje handlowe z sieciami są trudne nie od dziś, to wzrost znaczenia dyskontów przyniósł w tym temacie nową jakość. Na półce Biedronki czy Lidla znajduje się mniej produktów jednego rodzaju, statystycznie 10 razy mniej. To oznacza, że producenci są w większym szachu.

W podobnej sytuacji może być też wiele innych firm, które uzależniły się od jednej sieci sprzedaży. Z giełdowych wymieniana jest np. spółka wędliniarska Henryk Kania

Więcej w wyborcza.biz

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,34

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11001

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 784717

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane