Produkty ekologiczne generują prawie 15 proc. sprzedaży żywności w polskikoszyk.pl

Autor: www.dlahandlu.pl 24 stycznia 2017 13:37

Udział produktów ekologicznych w sprzedaży ogółem produktów spożywczych sklepu polskikoszyk.pl wynosi 14,6%. Największy – ponad 34 proc. - jest udział w kategorii „ze spichlerza” (mąka, kasza, ryż, cukier, ziarna), a najmniejszy dla ryb (3,4 proc.), mięsa i wędlin (0,7 proc.) oraz produktów gotowych (4,5 proc.).

 Uwagę zwraca stosunkowo wysoki udział (ponad 10 proc.) dla kategorii owoce i warzywa oraz nabiał (12,3 proc.). Wysoki udział mają również przyprawy i dodatki - bo aż 29,3 proc. W przypadku kategorii "ze spichlerza"– największy udział produktów ekologicznych w sprzedaży mają nasiona i ziarna, mąka i kasza, w a przypadku "przyprawy i dodatki" – ocet, olej, oliwa z oliwek, pieprz oraz przyprawy.

Jeśli chodzi o patriotyzm zakupowy Polaków w przypadku produktów ekologicznych – to tam, gdzie jest to możliwe konsumenci starają się kupować produkty krajowe. Jednak szerokość oferty polskich producentów w tej kwestii pozostawia jeszcze wiele do życzenia, stąd udział produktów jest niższy niż potencjał rynkowy – na co wskazują dane z innych kategorii. Produkty ekologiczne wytworzone w Polsce stanowią 49,5 proc. sprzedaży tej kategorii w sklepie polskikoszyk.pl

Dane zostały przygotowane na podstawie zakupów dokonywanych przez klientów delikatesów internetowych polskikoszyk.pl w dniach 4 maja 2016 - 31 grudnia 2016.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    19,20

  • Śr

    9,72

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9628

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane