Produkty impulsowe rzadko kupujemy przez internet

www.portalspozywczy.pl 18 sierpnia 2015 18:29

Jak wynika z badań Nielsena, 69 proc. konsumentów poszukuje produktów dobrej jakości, ale za rozsądną i konkurencyjną cenę. Jednocześnie generacje Z (15-20 lat) i Milenium (21-34 lata) stają się coraz liczniejszą grupą wśród wszystkich konsumentów. Na świecie już co trzeci konsument z obu tych grup kupuje produkty FMCG on-line. Dodatkowo, ponad 50% z nich deklaruje, że jest skłonny kupować takie produkty przez Internet w przyszłości.

Jak wynika z badania „Global E-commerce and the New Retail” zrealizowanego przez Nielsena, za pomocą Internetu rzadziej będziemy kupować produkty impulsowe, które nabywamy często pod wpływem nieprzemyślanej, nagłej potrzeby i spożywamy bezpośrednio po zakupie – np. lody, zimne napoje, batony czy świeże owoce. Barierą w tym przypadku jest czas dostawy – w gorący dzień chcemy się ochłodzić natychmiast, a nie czekać aż kurier dostarczy nam napój. W przypadku owoców i warzyw często chcemy zobaczyć produkty na własne oczy, dotknąć, powąchać – dlatego rzadziej kupujemy je przez Internet.

Z kolei produkty, dla których lojalność wobec marki jest ważna, a okres ich używania w domu jest długi i przewidywalny (co daje możliwość spokojnego zaplanowania zakupów on-line) będą częściej kupowane przez Internet. Obecnie 33% konsumentów na świecie deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy kupi przez Internet żel do mycia ciała (w Polsce 22%), pastę do zębów czy szampon.

Przeczytaj także:

Podobnie sytuacja kształtuje się dla produktów, których możemy od razu kupić znaczną ilość oszczędzając na kosztach dostawy i nie martwiąc się tak bardzo o ich termin przydatności do użycia. One również będą coraz częściej kupowane przez Internet. Przykłady to: pieluszki dla dzieci, chusteczki, papier toaletowy czy sucha karma dla psów i kotów.

Porównując różne części świata,  okazało się,  że ostatnie miejsce pod względem aktywności w obrębie e-commerce zajmuje Europa. Europejczycy kupują mniej produktów FMCG przez Internet (w Europie średnio takie zakupy deklaruje 13% badanych, w Polsce 15%), rzadziej również używają Internetu do pomocy w zakupach, czy zakupów dóbr wirtualnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.