Produkty marki własnej tracą udziały w rynku FMCG w Europie

Autor: dlahandlu.pl 12 lipca 2016 13:02

Produkty marki własnej tracą udziały w rynku FMCG w Europie fot. shutterstock

W 2015 roku udział produktów marki własnej w rynku FMCG w Europie spadł w porównaniu do poprzedniego roku o 0,6 pkt do 38,3 proc. Natomiast udział produktów marek własnych w stosunku do wszystkich sprzedanych produktów FMCG spadł  o 0,5 pkt, do poziomu 47,4 proc. Liczby te pokazują, że trend spadkowy utrzymuje się od 2014 i stanowi wyzwanie dla sprzedawców i producentów w całej Europie - wynika z raportu firmy ABR Sesta.

Francja zanotowała największy spadek udziału produktów marki własnej  spośród krajów, które były monitorowane w 2015 (oprócz Francji były to Włochy, Wielka Brytania, Niemcy, Grecja, Holandia i Hiszpania), ale kraj ten ma i tak wysoki udział produktów private label w rynku FMCG. Wynosi on 34,1 proc. Dla porównania we Włoszech jest to jedynie 17,2  proc.

Udział w rynku produktów marki własnej w Wielkiej Brytanii wzrósł o 0,4 punktu i wynosił w 2015 roku 51,8 proc.

Najwięcej produktów marki własnej jest w kategorii mrożonek (43 proc.) oraz produktów schłodzonych i świeżych (39 proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    3,85

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane